رئیسان فدراسیون‌های کشتی ایران و آمریکا: اجازه دهید تیم ملی آمریکا به ایران بیاید‌

شنبه, 16ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

روسای فدراسیون کشتی ایران و آمریکا در تلاشند تا تیم ملی کشتی آزاد آمریکا بتواند در جام جهانی کشتی آزاد کرمانشاه شرکت کند.

مسابقات جام جهانی کشتی آزاد قرار است با شرکت هشت کشور در روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن در کرمانشاه برگزار شود اما به دنبال فرمان اجرایی دونالد ترامپ، رئیس جمهورآمریکا، در مورد منع سفر اتباع هفت کشور عمدتا مسلمان و به دلیل مخالفت “وزارت خارجه و مراجع ذیصلاح در کارگروه ویژه” حضور تیم ملی آمریکا در ایران با مشکل مواجه شده است.

رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی روز پنجشنبه گذشته به ایسنا گفت که وزارت خارجه تصمیم به خودداری از اجازه ورود به اعضای تیم ملی کشتی آزاد آمریکا را ابلاغ کرد.

به دنبال این تصمیم رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی ایران در نامه‌ای به مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش ایران خواستار “بازنگری موضوع توسط مراجع ذیصلاح” شد.

در نامه آقای خادم آمده است: “با عنایت به ابراز علاقه قهرمانان و مدیران کشتی آمریکا مبنی بر حضور در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۷ ایران، توجه آنها به جایگاه ویژه مردم ایران در همراهی با کشتی و ناراحتی آنان از سیاست‌های غیرمنطقی رئیس جمهور خود و هم چنین فرصت دیپلماسی گسترده ناشی از این رویکرد جدید، لطفا ترتیبی اتخاذ گردد تا در اسرع وقت ممکن موضوع صدور روادید تیم ملی کشتی آزاد امریکا، مجددا از سوی مراجع ذیصلاح مورد بازنگری قرار گیرد.”

از سوی دیگر ریچ بندر، رئیس فدراسیون کشتی آمریکا نیز از “علاقه مردم ایران، هواداران کشتی و همین‌طور کشتی‌گیران ایرانی برای حضور تیم آمریکا” در ایران گفت و اعلام کرد که ” بدون توجه به اینکه در نهایت ویزاها به دست ما خواهد رسید و به ایران سفر خواهیم کرد یا نه، این هیچ تاثیری در روابط عالی با ما فدراسیون کشتی ایران نخواهد داشت.”

آقای بندر به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت: “من در جایگاهی نیستم که بگویم ریشه مشکل کجاست. نمی‌توانم بگویم که شخصا چه فکری می‌کنم. چیزی که می‌دانم این است ما داریم فرصت رویاپردازی گروهی مرد جوان را از آن‌ها می‌گیریم. آن‌ها دارند فرصت مسابقه دادن با بهترین‌های جهان در یک محیط خاص را از دست می دهند. به عنوان رئیس فدراسیون یک ورزش ملی از مسولان می‌خواهم وقتی چنین تصمیم‌هایی می گیرند به این مساله هم فکر کنند.”
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.