آخرین وضعیت امید شاهمرادی، زندانی در اعتصاب غذا و دارو

شنبه, 23ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

ظرف روزهای گذشته رئیس بهداری زندان اوین وضعیت جسمی امید شاهمرادی سنندجی، زندانی امنیتی در اعتصاب غذا و دارو را نامناسب تشخیص داده و تداوم این اعتصاب را «خطر جدی» عنوان کرده است. در همین حال، در جلسه ای مسئولین زندان در دیدار با آقای شاهمرادی خواستار اتمام اعتصاب و دادن فرصت برای پیگیری خواسته هایش شده اند، اما این زندانی تاکید کرده با توجه به سوابق بدعهدی مسئولین تا رسیدن به خواسته هایش به این اعتصاب اعتراضی ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امید شاهمرادی، زندانی امنیتی محبوس در زندان اوین، با نگارش نامه ای سرگشاده به دادیار ناظر بر زندان، با تاکید بر «قصوراتی که توسط نهادهای قضایی و اجرایی در پرونده اش» رخ داده گفته بود علیرغم «پیگیری های مکرر قانونی» و طرح موضوع از سوی وی نامه هایش از سوی مقامات ذیربط بدون رسیدگی و پاسخ مانده. وی همچنین با اشاره به «ظلم» رفته بر خانواده اش از جمله «هتک حرمت همسرش در سالن ملاقات» و عدم پاسخ به شکایت وی در این رابطه، اعلام اعتصاب غذا و دارو کرد.

در این رابطه یک منبع آگاه از وضعیت آقای شاهمرادی در مورد آخرین وضعیت این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: ” جلسه فوری با حضور رئیس زندان، معاون زندان، نماینده پزشک قانونی، رئیس بهداری و نماینده ی دادستان (حاجی مرادی) در تاریخ ٢٠ بهمن ٩۵ تشکیل شد.

در پی بررسی های انجام شده رئیس بهداری وضعیت جسمانی امید را نامناسب و ادامه ی اعتصاب را خطر جدی عنوان و مسئولیت عواقب آن را به زندان واگذار نمود.”

این منبع همچنین در مورد پاسخ مسئولین به این اعتراض، تاکید کرد: “نتیجه ی این جلسه با توجه به قبول منطقی بودن دلایل و خواسته های امید شاهمرادی از وی خواستار فرصت جهت پیگیری و مطالعه ی پرونده و شکست اعتصاب بدلیل حفظ سلامت شدند. اما امید با توجه به قول ها و حرف های ناپایدار قبلی، گفته که تا به نتیجه رسیدن پیگیری ها به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.”

لازم به یادآوری است امید شاهمرادی سنندجی متهم به “ارتباط با دول بیگانه” که از خرداد ماه ۹۱، در زندان به سر می برد ۷ ماه را در انفرادی ۲۴۰ بسر برده است


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.