ابراز نگرانی کمیساریای عالی حقوق بشر از امکان اعدام یک کودک مجرم ایرانی

یکشنبه, 24ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر در سازمان ملل متحد ضمن استقبال از تعویق اعدام حمید احمدی کودک مجرم ایرانی و همچنین تخفیف در مورد اجرای حکم اعدام شش کودک مجرم دیگر، نسبت به امکان اعدام آقای احمدی ابراز نگرانی کرد. کمیساریای عالی حقوق بشر بار دیگر از ایران خواست فورا احکام اعدام را لغو و فرصتی برای محاکمه این محکومان در نظر بگیرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت: “از گزارش تعویق اعدام حمید احمدی کودک مجرم ایرانی که کمیساریای عالی، دبیرکل و گزارشگران ویژه سازمان ملل خواستار تجدیدنظر در اعدامش شده بودند، استقبال می کنیم. همچنین تخفیف حکم اعدام شش کودک مجرم دیگر نیز مورد استقبال ماست.”

در بیانیه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل آمده است: “آقای احمدی در سال ۲۰۰۸ زمانی که ۱۷ ساله بود در یک دعوا بین ۵ پسر بازداشت شد و در سال ۲۰۰۹ به اتهام قتل توسط چاقو به اعدام محکوم شد. دادگاه این حکم را بر اساس اعترافات وی در اداره پلیس صادر کرده در حالی که وی در این اداره تحت شکنجه و بد رفتاری بوده و از دسترسی به وکیل و خانواده اش محروم بوده است.”

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد: “ما درخواستمان از ایران برای توقف استفاده از مجازات اعدام در مورد کودک مجرمان را دوباره تکرار می کنیم. کمیساریای عالی در مورد آقای احمدی با مسئولان ایرانی در تماس خواهد بود که گزارش شده در سلول انفرادی نگهداری می شود.

همچنین از ایران میخواهیم فورا یک مهلت قانونی [برای رسیدگی مجدد به پرونده] محکومان به اعدام به تصویب برساند، درحالی که نگرانی جدی در مورد تعداد بالای اعدام ها از ابتدای شروع سال وجود دارد.”


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.