جمهوری اسلامی حکومت اعدام: دستکم ۱۳ نفر در شهرهای مختلف کشور اعدام شدند

پنجشنبه, 28ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

دستکم ۸ زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند

سحرگاه روز جاری دستکم ۸ زندانی عمدتا با اتهام قتل در زندان رجایی شهر کرج به دار آویخته شدند. در این بین یک زندانی نیز با گرفتن مهلت از اولیای دم به بند خود بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سپیده دم امروز ۲۷ بهمن ماه، حکم اعدام دستکم ۸ زندانی عمدتا با اتهام قتل در زندان رجایی شهر کرج اجرا شد.

هویت احراز شده این زندانیان توسط هرانا به شرح زیر است:

۱-محمد عبدی / از اندرزگاه ۲
۲-مسعود بابانژاد / از اندرزگاه ۲
۳-آرش بیات / از اندرزگاه ۲
۴- یک زندانی با نام خانوادگی اصلانی / از اندرزگاه ۲
۵- بهرام یزدانی
۶- یک زندانی با نام کوچک ناصر معروف به ناصر سوزوکی
۷- طاهر رضالو
۸۸- یک زندانی با نام کوچک وهاب

«سیامک شفیعی» زندانی دیگری بود که همراه این زندانیان جهت اجرای حکم قصاص نفس به سلول انفرادی منتقل شده بود اما موفق شد با گرفتن مهلت از اولیای دم، روز گذشته به بند سابق خود بازگردد.

هرانا پیش از این گزارش کرده بود روز شنبه ۲۳ بهمن ماه دستکم ۹ زندانی جهت اجرای حکم قصاص نفس (اعدام) به سلول‌های انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند.

*****

دو زندانی در قزلحصار کرج اعدام شدند

سحرگاه روز جاری دو زندانی در زندان قزلحصار کرج به دار آویخته شدند. هر دو زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر به اعدام محکوم شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سپیده امروز دو زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان قزلحصار اعدام شدند.

هویت این زندانیان که توسط هرانا احراز شده به شرح زیر است:

۱- مهدی فیاض پسندیده، متاهل، اهل شیروان از توابع استان خراسان شمالی / از سالن ۳ واحد ۲ زندان قزلحصار/ متهم به حمل و نگهداری یک کیلو و چهارصد و
پنجاه گرم شیشه / در سال ۹۱ بازداشت شده بود.
۲۲- جعفر جوادی / مقدار مواد نامشخص

یک منبع نزدیک به خانواده فیاض پسندیده در مورد نحوه بازداشت و محکومیت این زندانی به گزارشگر هرانا گفت: “مهدی گچکار بود و برای کار به کرج به منزل یکی از دوستانش رفته بود. نیمه شب صاحبخانه فرزندش را به دکتر برده بود که مامورها داخل خانه می آیند و مهدی و مواد را با خود برده بودند. هر چند وکیل داشت و ۲ بار هم برای عفو و بخشودگی اقدام کرده بود، اما موفق به رهایی از اعدام نشد.”

لازم به ذکر است در ۴۸ ساعت گذشته دست کم ۱۱ زندانی دیگر در زندانهای رجایی شهر کرج، سمنانو میناب اعدام شده اند.

*****

دو زندانی در زندان سمنان اعدام شدند

سپیده دم روز جاری دو زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان سمنان اعدام شدند. همزمان دست کم ۸ زندانی متهم به قتل در زندان رجایی شهر کرج به چوبه دار سپرده شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرگاه امروز ۲۷ بهمن ماه، حکم اعدام دو زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر در زندان شهر سمنان اجرا شد.

جواد اوختی زاده و یک زندانی دیگر اهل دامغان، هویت احراز شده این دو زندانی توسط هرانا است.

این دو زندانی که به سلول انفرادی منتقل شده بودند، آخرین ملاقات با خانواده هایشان را روز گذشته انجام دادند.

لازم به ذکر است همزمان با این زندانیان، دست کم ۸ زندانی دیگر در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.

اعدام این زندانیان در حالی صورت می گیرد که علیرغم در جریان بودن تلاشی در مجلس برای اصلاح قوانین مبارزه با مواد مخدر و کاهش اجرای احکام اعدام، دستگاه قضایی تعداد پرشماری از زندانیان را در روزهای اخیر اعدام کرده است.

*****

یک زندانی در میناب اعدام شد

با طی تشریفات قضائی، سحرگاه روز گذشته عبدالحکیم کوهکن از محکومان جرایم مواد مخدر در محوطه زندان میناب اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سپیده دم روز چهارشنبه، ۲۷ بهمن ماه، زندانی عبدالحکیم کوهکن، اهل بلوچستان و متهم به حمل و نگهداری ۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین پس از طی تشریفات قضایی با حضور دادستان و قاضی ناظر بر زندان در زندان میناب اعدام شد.

اجرای حکم این زندانی که بواسطه حکم دادگاه انقلاب شهر میناب به اعدام محکوم شده بود تاکنون از سوی مراجع قضایی اطلاع رسانی نشده است.

بنابر گزارش سالانه مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۸۱ درصد از اعدام های صورت گرفته در سال ۲۰۱۶ در ایران هیچگاه بصورت رسمی اعلام نشده است.

لازم به یادآوری است، همزمان با این زندانی، هرانا از اعدام دست کم ده زندانی، شامل ۲ زندانی در زندان سمنانو ۸ زندانی در زندان رجایی شهر کرج خبر داده بود.

.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.