نماینده مجلس: کارگران زیر خط فقر حقوق می‌گیرند

شنبه, 30ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

یک نماینده مجلس ایران خواهان افزایش حقوق کارگران در کشور شده و گفته است حقوقی که به کارگران ایرانی پرداخته می‌شود، پائین‌تر از رقم اعلام شده برای خط فقر است.

میزان حقوق و دستمزد و به تعویق افتادن پرداخت آن از مشکلات کارگران ایرانی است که بارها با اعتراض آنها رو‌به‌رو شده است.

فریده اولاد قباد، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری خانه ملت گفته است که دستمزد فعلی کارگران ۸۰۰ هزار تومان است که باید به دو میلیون وهشتصد هزارتومان برسد.

اخیرا شماری از نمایندگان مجلس ایران در باره میزان حقوق کارگران به حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران تذکر دادند. این نمایندگان خواهان آن شدند تا مبنای حقوق کارگران افزایش پیدا کند.

۴۵ نفر از نمایندگان مجلس در تذکر کتبی به آقای روحانی، خواستار ابلاغ تعیین نرخ دستمزد کارگران بر اساس محاسبات بانک مرکزی و مرکز آمار شدند.

کارگران و تشکل‌های کارگری فعال در ایران خواهان افزایش حداقل دستمزد بر اساس نرخ تورم و با توجه به شرایط اقتصادی هستند.

خانم اولاد قباد گفته است که میزان دریافتی کارگران در ایران “پائین‌تر” از رقم اعلام شده برای خط فقر است و در تذکر نمایندگان به آقای روحانی “تاکید شده که مبنای حقوق کارگران باید نزدیک به خط فقر باشد.”

شماری از نمایندگان مجلس در مصاحبه‌های خود گفته‌اند که افزایش حقوق کارگران باید بیش از میزان تورم باشد. این نمایندگان خواهان بازنگری در نحوه تعیین نرخ دستمزد کارگران شده‌اند.

کارگران ایرانی می‌گویند حداقل دستمزد فعلی آنها با هزینه‌های زندگی تناسبی ندارد.

کارگران ایرانی به جز حقوق پایین با مشکلاتی مانند ناامنی شغلی و احتمال بیکاری رو‌به‌رو هستند.

علی ربیعی، وزیر کار ایران چند روز پیش به خبرگزاری فارس گفته بود که شرایط اقتصادی اجازه نمی‌دهد فاصله دستمزد با سطح معیشت “یکباره برطرف شود.” او در عین حال خاطرنشان کرده بود که “کارگران بدانند که از هیچ تلاشی برای افزایش محدودیت سطح زندگی‌شان دریغ نخواهد کرد.”
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.