(برای سرگرمی) هپلی: اردوغان قهرمان ملی مذهبی ها و کاشف ناسیونالیسم فارس

یکشنبه, 1ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

هپلی همیشه فکر می کرد که ملی مذهبی ها چرا به اردوغان دلبسته اند؟

دکتر یزدی، تقی رحمانی و دیگران بارها با حسرت برایش مدح و ثنا نوشته اند و حکومت او را الگویی برای خود دانسته اند. مگر در جمهوری اسلامی خل و چل “کم است که رفته اند از ترکیه وارد کرده اند؟

حسرت به دل فرنگ بوده اند؟ فرنگیش را هم که می خواهند بیاورند می روند از ترکیه می آورند؟

شاید هم فکر کرده اند که مثلاً آنکارا، پاریس خاورمیانه است؟

هپلی در این مورد بی خوابی های فراوان کشید و به هر سوراخی سرکرد و اخبار و نطق های اردوغان را خواند و گوش داد و در این مدت البته به زحمت هم “توانست جلوی خنده اش را بگیرد و تنها چیزی که نصیبش شد دل درد بود، وگرنه “از کرامات اردوغان چیزی دستگیرش نشد. این جلوگیری از خنده ناشی از ترس هم بود. چون حتماً شنیده اید یک بنده خدایی در آلمان یک شعر و جوکی برای “اردوغان ساخته بود که موجب اعتراض رئیس جمهور ترکیه و اولدورم بولدورم او “شد و آلمان برای دلجویی از اردوغان آن بدبخت جوک گو را دادگاهی کرد و سپس “دولت آلمان اعلام کرد که جوک برای اردوغان ممنوع! به همین سادگی. انگار “سلمان رشدی گیر آورده اند!

خوب حق هم دارند، برای چنین رهبر معظم و مدرن جهان اسلام جوک گفتن چه معنایی دارد؟

لابد پس فردا می خواهند برای امام راحل هم شیشکی ببندند. اینجوری بشود که سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

ولی از طرف دیگر انصاف باید داد. اردوغان هیچ شباهتی به این آخوندهای شپشوی ما ندارد ، لباس شیک و اتوکشیده و مدرن می پوشد ؛ کروات زرد رنگ مشهورش که از همه جهان دل ربوده ، معرف حضورتان هست. آخوندها خیلی که بخواهند خوش تیپ بشوند، می شوند خاتمی که شمایلش حد اکثر برای گرداندن دکان ماست فروشی خوب است، به چلوکبابی هم نمیرسد، ولی عکس با لبخندش به درد تبلیغات “خمیردندان کلگیت می خورد ، دیپلماسی که جای خود دارد.

ببخشید حاشیه رفتم، گفتم ببینیم چرا ملی مذهبی های وطنی عاشق و شیدای “اردوغانند. خوب چرا نباشند؟ دلیلش این است که در پشتک و وارویی که اینها از انقلاب به این طرف برای ما می زنند، استاد همه است و هر کاری اینها در یک “سال بکنند او در یک هفته انجام می دهد. به جایی که برنمی خورد، هیچ، همه هم به جای مسخره کردن، از درایتش تعریف می کنند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.