بیشترین طلاق تاریخ ایران در دولت روحانی

یکشنبه, 1ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

آمار طلاق در جمهوری اسلامی بصورت فاجعه باری افزایش یافته است. بیشترین نرخ طلاق، نه تنها در تاریخ ۳۸ ساله جمهوری اسلامی، بلکه در تاریخ ایران در دولت روحانی اتفاق افتاده است. نرخ طلاق از زمان شروع به کار دولت روحانی هیجده و نیم درصد طلاق رشد داشته است. تنها در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، شاهد رشد هشت و هفت دهم درصدی نرخ طلاق می باشیم.

در سال ۱۳۵۷ در کشور حدود پانزده هزار طلاق داشته ایم، با توجه به رشد دو برابری جمعیت از سال ۵۷، اگر بصورت عادی پیش میرفت رشد طلاق باید بود دو برابر می شد و در جامعه باید بود حداکثر ۳۰ هزار طلاق در سال را می داشتیم، ولی با کمال تعجب می بینیم که آمار طلاق به بصورت فاجعه باری افزایش یافته و یک رشد یازده و هفدهم برابری را تجربه کرده است.

بهر حال رشد شدید طلاق در ایران نشانه وخیم شدن وضعیت اقتصادی مردم، بیکاری گسترده جوانان، رکود و فساد گسترده، دزدی شدید فراگیر و غارت کشورمی باشد، که ناشی از سو مدیریت کلان در کشور می باشد. بهر حال دولت روحانی علیرغم وعده های بسیاری که در ابتدا به کار خود به مردم داد در حل مشکلات اقتصادی کشور عاجز بوده است.

در جدول ذیل آمار طلاق از سال ۹۱ (قبل از شروع به کار روحانی) تا ۹۵ ملاحظه می شود، در ضمن باید متذکر شد بر طبق آمار رسمی تا پایان دی ۹۵ تعداد ۱۴۸۴۰۰ طلاق در کشور پبت شده است و اگر با همین سرعت پیش برود نرخ طلاق تا پایان ۹۵ به میزان ۱۷۸ هزار طلاق در سال خواهد بود:

تعداد طلاق سال
۱۵۲۵۳ ۱۳۵۷
۱۵۰۳۲۴ ۱۳۹۱
۱۵۵۳۶۹ ۱۳۹۲
۱۶۳۵۷۲ ۱۳۹۳
۱۶۳۷۶۵ ۱۳۹۴
۱۷۸۰۰۰* ۱۳۹۵

*پیش بینی

در نمودار ذیل نرخ طلاق از سال ۵۷  تا تیر ۹۵ ملاحظه می شود:


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.