قدردانی ۱۱۰ نمایندۀ مجلس شورای اسلامی از اصغر فرهادی

پنجشنبه, 12ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی

به نوشتۀ خبرگزاری رسمی مجلس شورای اسلامی (خانۀ ملت)، احمد مازنی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأیید کرد که بیانیۀ ۱۱۰ نماینده برای “تقدیر از اصغر فرهادی و فیلم فروشنده” صادر شده است.

در بیانیه‌ای که توسط ۱۱۰ نمایندۀ مجلس ایران منتشر شده، آمده است: “ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی موفقیت فیلم سینمایی «فروشنده» را در کسب عنوان بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان در مراسم اسکار به جناب آقای اصغر فرهادی، کارگردان، و تمامی عوامل و دست‌اندرکاران این فیلم سینمایی تبریک می‌گوییم و برای اهالی فرهنگ و هنر ایران اسلامی آرزوی موفقیت بیشتر در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی داریم”.

در روزهای اخیر، برخی ایرانیان به ویژه در شبکه‌های اجتماعی، جایزۀ اسکار اصغر فرهادی را “جایزه‌ای سیاسی” دانسته‌اند. بعضی کاربران ایرانی نوشته‌اند که “ضد ترامپ” بودن آکادمی اسکار، دلیل اصلی این جایزه بوده است. برخی دیگر نیز اصغر فرهادی را “مدافع رژیم جمهوری اسلامی” دانسته و از وی انتقاد کرده‌اند.

با اینحال ۱۱۰ نمایندۀ مجلس در قدردانی از وی می‌نویسند: “اعطای اسکار به یک هنرمند ایرانی خط بطلان بر ادعای نورسیدۀ کاخ سفید در دشمنی با ملت ایران و تعظیم مدنی جهانی در مقابل عظمت فرهنگ ایران به‌حساب می‌آید”.
آنها می‌افزاید: “حضور یک فیلم سینمایی ایرانی در مراسم اسکار حاکی از فرهیختگی، نجابت و ظرفیت سینمای ایران در عصر جمهوری اسلامی است”.

فیلم «فروشنده» در ایران با استقبال بسیار زیاد روبرو شد و بنا بر برخی ارزیابی‌ها “پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران” است.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.