گزارشهائی در باره سپاه: اثرهای ایفای نقش ستون فقرات استبداد بر انشقاق درونی سپاه

شنبه, 4ام آذر, 1391
اندازه قلم متن

سپاه ستون فقراتی که دارد گرفتار سیاتیک می شود:

سپاهیان و نیروهای سرکوبگر به این امید که در سال ۸۸ با سرکوب مردم توانسته اند به وضعیت ادامه دهند این روزها قدری با تامل بیشتر به آینده می نگرند چرا که وضع آینده را خوب پیش بینی نمی کنند و خود می دانند که دیگر اتحاد قبلی در میان این نیرو وجود ندارد تنها در یک مورد ساده میتوان به اختلافات میان سرداران این نهاد در مورد سوریه – جنگ احتمالی و سرکوب اشاره کرد که چندگانه و متضاد با یکدیگر سخن رانده اند.

بعد از کودتای انتخاباتی سال ۸۸، رژیم متوجه شد که دیگر همه داشته هایش را از دست داده و تنها می تواند به نیروهای نظامی و سرکوبگر خود دل خوش کند اما به دلایل زیر بسیار نگران از همین نیرویی است که روزی به وجود آن افتخار می کرد و بر سرنیزه های آن به راحتی تکیه می داد.

• وجود اختلاف در میان نیروهای نظامی – امنیتی – اطلاعاتی به دلیل شکسته شدن ابهت سید علی خامنه ای و اشتباهات مکرر او در مسائل مختلف و آگاهی از بی بصیرتی او از جمله در سرمایه گذاری بر روی احمدی نژاد و ارزیابیش از رفتار غرب در قبال بحران اتمی:

• نا امیدی بخش های مختلف این سپاه از عملکرد حاکمیت در مسائل داخلی و خارجی: بروز بحران های مختلف و تحریم شدید نفتی و بانکی که کشور و حتی سپاه را گرفتار مشکلات سخت اقتصادی نموده است.

• آگاه شدن از ضعف سید علی خامنه ای و دیگر سران حاکم در برخورد با خواسته های به حق مردم که خود جزئی از آن می باشند بسیاری از نیروهای رده های مختلف این نهادهای سرکوب را به این نتیجه رسانده است که با طناب سید علی خامنه ای و دست یاران او نمی توان به درون چاه رفت.

• اطلاع و آگاهی و افشا شدن قاچاقچی گری و دزدی ها و اختلاس ها و خورد و بردهای برخی از سرداران و هم مسلکان سابق خود که هم اینک به صورت باندهای مافیایی دست به غارت ملت زده اند. این روزها افشای اسامی برخی سرداران میلیاردر و معاونان امنیتی – اطلاعاتی با پرونده های فساد در زیر بغل به گوش همه از جمله خود افراد سپاه رسیده اند و آنها را نسبت به کل سپاه و ولایت فقیه دلزده کرده است. البته به تازگی شنیده شده برخی نیروهای امنیتی کله گنده و برخی سرداران و سرهنگان سپاه در جریان دستگیری گردانندگان بازار ارز دستگیر شده اند. این امر بسی شگفتی آور است.

• نارضایتی از بعضی برخوردها با خانواده های شهدای برجسته مانند همت و باکری و سلیمانی و کرمی و باقری و… و عده ای از سرداران با سابقه جبهه های جنگ همچون علایی و صنیع خانی و مقدم و رضایی و رشید و…و بسیاری از جانبازان و آزادگان جبهه ها توسط گردانهای تازه تاسیس و نا آگاه بسیج و سپاه و نیروهای امنیتی – اطلاعاتی نورس تحت فرماندهی عده ای نیروی جنگ افروز و تمامیت خواه و بعضی تازه به دوران رسیده جبهه ندیده.

• یکی از مشکلات پیشاروی این نیروها در حال حاضر کاهش شدید در آمدهای نفتی می باشد چرا که کلیه هزینه ها – امکانات و تسلیحات این نیروها در غالب پرداخت های محرمانه از درآمدهای نفتی انجام می گیرد. اینک، در تأمین بودجه آن، با توجه به شرایط موجود، مشکلاتی به وجود آمده اند. رﮊیم برای تأمین این بودجه ناگزیر از بودجه های دیگر کسر می کند که مشکلات دیگر ببار می آورد.

اختلاف میان فرماندهان نیروهای نظامی و مسئولان امنیتی به دلیل حضور نیروها در سوریه و شرکت در سرکوب مردم آن کشور: ارسال امکانات و تسلیحات و نفرات و کمکهای مالی و نفتی موجب بروز شکاف در رده های مختلف سپاه و بسیج شده است. تناقض آشکار میان سخنان برخی فرماندهان با مقامهای سیاسی رﮊیم و ماله کشی های بعدی مسئولان سیاست خارجی و روابط عمومی وزارت امور خارجه و ستاد کل نیروهای مسلح نشان می دهد که فشارها از درون و برون سپاه بخاطر دخالت سپاه در سوریه و لبنان و عراق به خوبی مشهود است. همین اختلافها موجب بروز شکاف در سپاه شده است. ناگفته نماند عامل اصلی دخالت در سرکوب مردم سوریه و حتی لبنان و عراق توسط نیروی قدس سپاه می باشد که فرماندهی آن را سید علی خامنه ای خود بر عهده دارد. دستورهای او توسط قاسم سلیمانی به اجرا در می آید.

• چند ماه پیش سرنشینان اتوبوسی، در سوریه، از سوی مخالفان رﮊیم اسد، به گروگان گرفته شدند. پیش از آن، سپاه، با وجود دخالت در جنگ داخلی سوریه، حاضر به پذیرش حضور افراد سپاه قدس در سوریه نبود. اما بعد از گروگانگیری، سردار فانی از حضور نیروها در سوریه خبر داد و بعد سردار جعفری نیز آن را اعلام کرد. بعدها معلوم شد که سپاه، از جمله با هواپیماهای مسافربری، علاوه بر انتقال نیروهای نظامی تسلیحات به سوریه ارسال می کند. هم اکنون ایران در گرداب سوریه گرفتار شده است. احتمالا این حضور موجب می شود سپاه برای مدتی طولانی گرفتار جنگ داخلی سوریه بماند. بنا بر این، با نیروهای ترکیه و عربستان روبرو شود. هر چند حکومت در تلاش است تا ازاین گرداب خارج شود اما لجاجت سید علی خامنه ای مانع اصلی است. اخیرا دستور داده شده که اسامی هیچ یک از افراد سپاه که در سوریه کشته می شوند، به هیچ وجه، اعلام نشود. در عوض، امتیازات لازم و کافی به خانواده های آنان داده شوند.

• اخبار به دست آمده حاکی از آنندکه سپاه اوضاع در سوریه را وخیم دیده و تصمیم گرفته برخی از نیروهای خود را ازآن کشور خارج سازد. شنیده می شود تعدادی از نیروهای سپاه قدس به ایران باز گشته اند. دلایل عمده این بازگشت دادن عبارتند از:

۱- بد فرجام بودن حکومت بشار اسد

۲- درگیری های میان ترکیه و سوریه که احتمالا وسعت خواهند گرفت

۳- وضعیت بد اقتصادی و سیاسی در ایران

۴- بسته شدن راههای خروج احتمالی از سوریه به دلیل قدرت گرفتن نیروهای مخالف در آن کشور

۵- اعتراض مردم ایران به سیاست رﮊیم در سوریه

۶- تشدید انزوای ایران به خاطر حمایت از سوریه و حضور نیروهای ایران در آن کشور که موجب می شود کشورهای دیگر هم علنی مانند سردار جعفری به آن کشور نیرو بفرستند و وضع را برای سپاه سخت کنند

و…

ورود نیروهای سپاهی و امنیتی به بازار قاچاق کالا و خرید و فروش ارز و طلا و مواد مخدر و … موجب بدنامی سپاه و بسیج شده و در نتیجه برای جذب نیرو، فرماندهی، شیوه های خاصی را ارایه نموده و تلاش دارد نیروهای جوان خود را از میان خانواده های نیروهای موجود برگزیند که گویا تیرش به سنگ خورده چرا که بسیاری از فرزندان خانواده های نیروهای سپاهی و اطلاعاتی – امنیتی از مخالفان شدید رژیم و سپاه و بسیج و سید علی خامنه ای هستند که در جریان درگیری های بعد از کودتای انتخاباتی در میان خیل دستگیر شدگان نام برخی از فرزندان سران این نیرو و برخی مسئولان شنیده می شد. حتی تعدادی از سرداران سپاه دستگیر و زندانی شده اند چه برسد به فرزندان آنها و در نتیجه فرماندهی تصمیم گرفته است مانند دیگر نیروهای سرکوبگر از جمله نیروی انتظامی اکتفا کند به جذب نیروهای بی سواد یا کم سواد روستایی یا شهرستانی تا با آموزش آنها توسط بخش های مختلف آموزشی سپاه هادیون و حتی اساتید نظامی دانشگاه امام صادق و مدرسه عالی شهید مطهری و همچنین شرکت در کلاس های آموزش دینی شاگردان مصباح یزدی و شرکت در اردوهای آموزشی عقیدتی – سیاسی – و آشنایی با مسائل خرافی و امام زمان بازی و معرفی الوهیت ولی فقیه مطلقه و به طور کلی تحریف و تخریب اندیشه و افکار آنها نیروهایی را به وجود آورند که در هنگام حمله به تنها چیزی که نمی اندیشند انسانیت و اسلامیت و ایرانیت است: گردانهای امام علی و عاشورا و الزهرا و… از این جمله اند.

• ناگفته نماند که در دستگیری برخی افراد دست اندر کار بازار ارز و طلا، تعدادی از سرداران و سرهنگان سپاه و برخی ماموران واواک نیز دستگیر شده اند. حال چگونه سپاه و اطلاعات می خواهند بازار ارز را با ثبات کنند خدا می داند.

• باوجود این وضعیت، دستگاه خامنه ای در تلاش است که بر استحکام سپاه و بسیج و واواک که تنها باقیمانده حامیان رﮊیم است بیفزاید:

۱- هر چه به پایان سال نزدیک تر می شویم و به روزهای انتخابات اختلاف میان مسئولان نزدیک به نظام بیشتر شده و خوشبختانه در این اختلافات آنها آبروی نداشته یکدیگر در مسائل مالی و اخلاقی را بیل میزنند و همین مسئله موجب آگاهی بیشتر مردم می شود و اگر کار به همین منوال ادامه یابد باید منتظر افشای بیشتر دزدی ها و اختلاس و قاچاق و… سربازان گمنام (واواکی ها) برادران قاچاقچی (سپاه) و «بیت رهبری» و یاران نزدیک به خامنه ای و «نمایندگان مجالس مختلف و… بود. در آن صورت، امکان دارد مردم تکلیف خود را با این کفتارها روشن سازند. بی دلیل نیست که فرماندهی سپاه سخن از تشکیل ۵۰۰ گردان نیروی نظامی می کند که آماده برخورد با هر اعتراضی هستند و مشخص است که این گردانها برای درگیری با کشورهای خارج نیست زیرا تخصص سردار جعفری سرکوب داخلی است وگرنه در رابطه با کشورهای خارجی اصلا بحثی ندارد و سخنی به میان نمی آورد. مگر برخی اوقات که تلاش می کند بعد تبلیغاتی به قدرت سپاه بدهد.

۲- ادامه تحریم ها و عدم توانایی ایران در تولید و صدور نفت وضعیت اقتصادی کشور را بیش از حد بهم ریخته است. هم اکنون دارو کمیاب است. حکومت مبلع ۱۰۰ میلیون دلار به شخصی داده است که او دارو وارد کند و مشکل دارو را حل کند. و او نتوانسته و از شرکتهای وارد کننده خواسته است این کار را انجام دهند و به این شخص، ۵ درصد رشوه بدهند. ارزاق هم گران می شوند. مردم از بیم کمیاب و گران شدن، به فروشگاهها هجوم می برند و برای ماههای آینده خود خرید می کنند. این در حالی است که تا چند ماه دیگر عید نوروز فرا خواهد رسید و دولت ورشکسته با کسری گسترده و وحشتناک بودجه روبرو خواهد شد. یک نماینده مجلس این کسری را حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرده است. علاوه براین، پرداخت یارانه ماهانه و پاداش آخر سال و عیدی حدود ۱۴ میلیون کارگر و کارمند و حدود ۴ میلیون مستمری بگیر و بازنشسته نیز برعهده حکومت است.

شماره ۸۱۵ از ۲۹ تا ۱۲ آذر ۱۳۹۱

از: انقلاب اسلامی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.