آخرین وضعیت سید محمدعلی موسوی، روحانی ربوده شده از لبنان در سی ونهمین روز اعتصاب غذا

جمعه, 20ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

سید محمدعلی موسوی متقی، روحانی ساکن لبنان است که آذرماه سال ۹۴ توسط حزب الله لبنان بازداشت و کمی بعد به ایران تحویل داده شد. وی که متهم به ارتکاب جرایم امنیتی است در اعتراض به موارد متعدد نقض حقوق خود از دهم بهمن ماه در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است. این زندانی که ۳۵ کیلو کاهش وزن داشته، در این مدت چندین بار به بهداری زندان منتقل شده و نهایتا از ۵ روز پیش از بند ویژه روحانیت به بند ۲۰۹ انتقال یافته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، همسر آقای موسوی در مورد آخرین وضعیت وی گفت: “۳۹ روز از اعتصاب غذای همسرم گذشته است ولی هیچ توجهی از سوی مسئولین دادگاه ویژه روحانیت نشده است. انگار برای شان عادی است و بی رحمانه هیچ توجهی به خواسته های قانونی همسرم ندارند.”

خانم موسوی در ادامه در گفتگو با گزارشگر هرانا در مورد وضعیت جسمی همسرش توضیح داد: “از زمان شروع اعتصاب اجازه معاینه پزشکان را نداده بودند تا اینکه ایشان حالش بد می شود و به بهداری اوین منتقلش می کنند. تاکنون چندین بار به بهداری زندان منتقل و به او سرم تزریق کرده اند. حدود ۳۵ کیلو کاهش وزن داشته و از ۵ روز پیش یعنی چهارم مارس به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.”

همسر این زندانی در اعتصاب غذا در پایان تاکید کرد: “یک بار در این مدت اعتصاب غذا به دادگاه منتقل شده و از وی خواسته اند اعتصاب غذایش را بشکند تا در مورد خواسته هایش پیگیری کنند ولی آقای موسوی از این کار خودداری کرده و پاسخ داده بعد از رسیدگی به خواسته اش به اعتصاب پایان خواهد داد.”

سید محمدعلی موسوی متقی، روحانی ساکن لبنان است که آذرماه سال ۹۴ توسط حزب الله لبنان بازداشت و کمی بعد به ایران تحویل داده شد. وی که متهم به ارتکاب جرایم امنیتی است در اعتراض به موارد متعدد نقض حقوق خود از دهم بهمن ماه در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است.

پیش از این هرانا نامه ای سرگشاده از این روحانی دربند منتشر کرده بود، که آقای موسوی طی آن نامه شرحی از سرگذشت و وضعیت خود به قصد تنویر افکار عمومی ارائه داده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.