ممانعت از اعطای مرخصی پزشکی به سعید رضائی شهروند بهایی در زندان رجایی شهر

شنبه, 21ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

سعید رضائی، یکی از هفت مدیر سابق جامعه بهائی ایران، محبوس در زندان رجایی شهر کرج در آستانه دهمین سال حبس بدون مرخصی قرار دارد. علیرغم تایید پزشک متخصص زندان و پزشکی قانونی مبنی بر انجام عمل آرتووسکوپی و لزوم دوره های بازتوانی بعد از عمل جراحی، مسئولین قضایی از دادن مرخصی درمانی به وی ممانعت بعمل می آورند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سعید رضائی از چندماه پیش به دلیل ضربه شدید به پای چپ با پارگی گسترده و چندجانبه مینیسک زانو مواجه شده است. علیرغم تایید پزشک متخصص زندان و پزشکی قانونی مبنی بر انجام عمل آرتووسکوپی در اسرع وقت و لزوم دوره های بازتوانی بعد از عمل جراحی از دادن مرخصی درمانی به وی ممانعت بعمل می آید.

آقای رضائی که در آستانه گذراندن دهمین سال محکومیت حبس خود در زندان رجایی شهر کرج به سر می برد، برای رفتن به بهداری و سالن ملاقات بایستی از عصا استفاده کند و از درد شدید زانو در رنج و عذاب است.

آسم، پوکی استخوان، بیماری های گوارشی و تنگی عروق قلب از دیگر مشکلات جسمی است که این زندانی عقیدتی با آن دست و پنجه نرم می کند.

لازم به تاکید است، این شهروند بهایی در ۹ سال گذشته به هیچ عنوان از مرخصی بهرمند نشده است.

سعید رضائی یکی از هفت مدیر سابق جامعه بهائی ایران است که ۲۵ اردی‌بهشت ماه سال ۱۳۸۷ به همراه ۵ تن از دیگر اعضای این هیأت ۷ نفره به نام‌های فریبا کمال آبادی، جمال الدین خانجانی، عفیف نعیمی، بهروز توکلی و وحید تیزفهم در پی حمله‌ی مأمورین امنیتی به منازل‌شان دستگیر و به زندان اوین منتقل شد. این اتفاق در ادامه‌ی دستگیری مهوش ثابت یکی دیگر از این مدیران در اسفند ماه ۱۳۸۶ صورت گرفت.

لازم به یادآوری ست که دادسرای امنیت تهران، در بهمن ماه سال ۱۳۸۷، از صدور قرار مجرمیت برای ۷ تن از شهروندان بهائی به اتهام “جاسوسی برای اسرائیل”، “توهین به مقدسات” و “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” خبر داد. هر کدام از این افراد در مرداد ماه سال ۱۳۸۹، از سوی شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به قضاوت قاضی مقیسه، به ۲۰ سال زندان و مجموعاً به ۱۴۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

پس از این حکم، آقای رضایی به زندان رجائی شهر منتقل و مدت ۶ماه با زندانیان عادی در بند۶ این زندان بوده و پس از آن به سالن ۱۲زندانیان سیاسی در بند ۴ انتقال یافت.

این شهروند بهایی با تقلیل حکم به ۱۰ سال، در آستانه دهمین سال حبس خود قرار دارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.