شکایت شش تن از اعضای عرفان حلقه از صدا و سیما به دلیل نشر اکاذیب / سند

سه شنبه, 24ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

روز جاری شش تن از اعضای عرفان حلقه با حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه، از سازمان صدا و سیما به دلیل پخش مستند «حلقه شیطان» تحت عنوان نشر اکاذیب شکایت کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز ۲۳ اسفندماه ۹۵، شش تن از اعضای عرفان حلقه با حضور در شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه، با طرح شکایات خود ذیل موصوع «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی با پخش مستند حلقه شیطان و انتشار مطالبی مشتمل بر هتک شرف یا حیثیت» نسبت به سازمان صدا و سیما اعلام جرم کردند.

آقای علی مولایی، خانم‌ها مینا امیرمعزی، زهرا سادات ابراهیمی، اکرم درویشی، زهراشفیعی و ملیکا کاوندی با درخواست «صدور کیفر خواست و رسیدگی به تخلفات سازمان صدا و سیما» تاکید کردند؛ به تازگی از شبکه های سازمان صدا و سیما، برنامه ای به نام حلقه ی شیطان به کرات پخش می شود که این مستند در ارتباط با مجموعه ی عرفان حلقه و بنیانگذار آن آقای محمد علی طاهری است. این اطلاعات که مستند وار ارائه شده سراسر کذب و دروغ و تهمت را اشاعه داده و به هتک حرمت مجموعه ی عرفان حلقه و به تبع آن به تخریب اعضای مجموعه پرداخته است و نیز این نشر اکاذیب را حتی در سایت های معتبر ایرانی اسلامی نیز اشاعه داده اند.

شکایت کنندگان با اشاره به مواد قانونی مختلف از جمله ماده ۱۸۸ و ماده ۶۹۷ مجازات اسلامی و هم‌چنین ماده‌ی ۲۳ قانون مطبوعات خواستار رسیدگی به تخلف سازمان صدا و سیما شدند.
بعلاوه، همراه این شکایات، مستند جوابیه‌ی تصویری نیز ارائه شده که این افراد خواستار شده‌اند بر اساس ماده ۲۳ قانون مطبوعات در همان وضعیت و شرایط و در همان شبکه ها پخش شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.