بی‌اطلاعی از سرنوشت هنگامه شهیدی/ پزشک: باید از استرس به دور باشد + سند

دوشنبه, 7ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن

بیست روز پس از بازداشت هنگامه شهیدی روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، هنوز اطلاعی از سرنوشت وی در دست نیست.

به گزارش «آمدنیوز»، هنگامه شهیدی در نیمه شب ۱۹ اسفندماه در مشهد و در حالی‌که در استراحت مطلق پزشکی به سر می‌برد، توسط مأمورین وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده است.

گفته شده بازداشت خانم شهیدی بر اساس «طرح مشترک امنیتی» وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران صورت گرفته است.

از سرنوشت این روزنامه‌نگار و فعال سیاسی اصلاح‌طلب بازداشت شده، اطلاعی در دست نیست و وی هیچ‌گونه تماس تلفنی یا ملاقاتی با خانواده‌ی خود نداشته است. گفته شده دادستانی تهران نیز از ارائه هرگونه پاسخ به خانواده این عضو بازداشت شده حزب اعتماد ملی خودداری کرده است!

بر اساس گواهی پزشکی صادر شده توسط پزشک متخصص، خانم «هنگامه شهیدی» به افت ضربان قلب مبتلاست و باید تحت نظر پزشک متخصص بوده و از استرس فیزیکی و روحی به دور باشد.

بر اساس نامه منتشر شده توسط هنگامه شهیدی، وی اعلام کرده که از زمان بازداشت دست به اعتصاب غذا خواهد زد.

خانم شهیدی در خردادماه ۱۳۹۵ طی دل‌نوشته‌ای پرده از قصد پزشک بند ۲۰۹ زندان اوین برای تجاوز به خود در سال ۱۳۸۸ برداشت. پس از انتشار این دل‌نوشته و بازتاب گسترده‌ی آن، نیروهای امنیتی پرونده‌ای را علیه وی مفتوح و وی را در اسفندماه ۱۳۹۵ بازداشت کردند.

خانم شهیدی طی نامه‌ای که شش روز پس از بازداشت خود، خطاب به حسن روحانی رئیس‌جمهور منتشر شد، ضمن ابراز انتقاد شدید از وی نوشت: جنابعالی «حقوقدان» هستید نه «سرهنگ»! و البته بنده به مانند شما مدعی حقوقدانی نیستم و خود را تنها یک «حقوق خوان» می‌دانم اما از شما می‌پرسم شما که «سرهنگ» نبودید پس چرا معامله‌گری کردید؟

هنگامه شهیدی روزنامه‌نگار، عضو حزب اعتماد ملی و مشاور مهدی کروبی در امور زنان، فعال حقوق زنان و حقوق مطبوعات، خبرنگار سیاسی و نویسنده زن ایرانی است.

وی در یازدهمین جشنواره مطبوعات تهران، رتبه اول روزنامه‌نگاری را به خاطر پوشش خبری از افغانستان و عراق کسب کرده‌ است.

خانم شهیدی پیش‌تر نیز در سوم آبان‌ماه۱۳۸۸ پس از بازداشت در حوادث کودتای انتخاباتی، دست به اعتصاب غذا و دارو زد و پس از ۱۲۱ روز بازداشت توانست با مهدی کروبی تماس تلفنی داشته باشد.

شهیدی در دهم آبان‌ماه ۱۳۸۸ پس از آن‌که دچار افت ضربان قلب و وضعیت بحرانی در اعتصاب غذا گردید، با سپردن وثیقه ۹۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

از: آمدنیوز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.