مرگ تدریجی آرش صادقی در سایه محرومیت از خدمات پزشکی؛ گزارشی از آخرین وضعیت

شنبه, 12ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن

آرش صادقی کنشگر زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوین هم‌چنان از اعزام به بیمارستان محروم است. ترشح برخی آنزیم ها باعث ناتوانی در هضم غذا برای او شده و همینطور چسبندگی روده شرایط او را بدتر کرده است. یکی از کلیه های او تقریبا کارآیی خود را از دست داده و ناحیه قلب نیز دچار تحلیل رفتگی ماهیچه ها شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آرش صادقی زندانی سیاسی بند ۳۵۰ زندان اوین همچنان در وضعیت وخیم جسمانی به سر می‌برد.

یک منبع نزدیک به آقای صادقی در مورد آخرین وضعیت این زندانی بیمار به گزارشگر این خبرگزاری توضیح داد: “معده وی روز به روز وضعیتش وخیم تر میشود و تقریبا هرروز دچار حالت تهوع است و نمی‌تواند غذا های جامد را هضم کند. به گفته پزشکان دلیل این امر عدم ترشح برخی آنزیم ها عنوان شده. همچنین روده آرش دچار چسبندگی است که شرایط جسمانی او را بدتر کرده است.”

این منبع آگاه در ادامه افزود: “وضعیت قلب و ریه و کلیه او نیز بسیار نامساعد گزارش شده، ماهیچه های قلب تحلیل رفته. آرش مبتلا به آسم شده و عفونت ریه هایش پیشرفت داشته. تقریبا یکی از کلیه های خود را از دست داده است.”

منبع نزدیک به این زندانی سیاسی در پایان تاکید کرد: “بهداری داخل زندان به دلیل عدم وجود امکانات درمانی کافی قادر به درمان آرش صادقی نیست وتا بحال چندین مرتبه برای وی دستور انتقال و بستری در بیمارستان صادر شده اما ضابطین پرونده اجازه این کار نمی‌دهند و چندی قبل او را تهدید کرده اند که به خاطر اعتصاب غذا ها و نامه هایش و شکایت از قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران نمی‌گذارند زنده از زندان بیرون برود.”

آرش صادقی فعال سابق دانشجوی، فعال حقوق بشر و دانشجوی اخراجی دانشگاه علامه طباطبایی تهران به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی، توهین به رهبری، فعالیت تبلیغی علیه نظام و نشر اکاذیب در فضای مجازی و تشکل گروه به اضافه حکم ۴ سال حبس تعلیقی مندرج در پرونده ۱۳۸۹ به ۱۹سال حبس تعزیری محکوم شد.

آرش صادقی برای اولین بار در ۱۸ تیر ماه ۱۳۸۸ در مقابل دانشگاه علامه طباطبایی تهران به همراه تعدادی از دانشجویان معترض به نتایج انتخابات ۱۳۸۸ توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و پس از ۹۰ روز به قید کفالت آزاد شد.

این فعال حقوق بشر اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و پس از ۶ ماه حبس اسفند ماه با وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. زمانی که موقتاً از زندان آزاد بود، مأموران برای بازداشت وی به خانه‌اش یورش بردند که همین امر موجب سکته و درنهایت فوت مادر آرش صادقی شد.
آرش صادقی آخرین بار خردادماه ۱۳۹۵۵ در دادسرای شهید مقدس زندان اوین جهت اجرای حکم بازداشت شد.

وی در آبان ماه ۱۳۹۵ در اعتراض به محکومیت و بازداشت همسرش گلرخ ابراهیمی ایرایی به مدت ۷۰ روز دست به اعتصاب غذا زد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.