وضعیت جسمی فواد رضازاده در زندان رجایی شهر کرج نامناسب است

چهارشنبه, 16ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن

فواد رضازاده زندانی سنی مذهب محبوس در زندانی رجایی شهر کرج به دلیل تاثیری که اعتصاب غذای اخیر او بر سلامت اش گذاشته از شرایط جسمی مطلوبی برخوردار نیست. این زندانی که از ناحیه دستگاه گوارش و کلیه آسیب دیده کماکان از دریافت خدمات پزشکی لازم محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک منبع نزدیک به فواد رضازاده در مورد وضعیت جسمی وی توضیح داد: “اعتصاب غذایی که فواد رضازاده کرده بود بر دستگاه گوارش و کلیه هاش اثر گذاشته. با وجود اینکه چند ماه از مدت اعتصابش میگذرد اما او کماکان از ناحیه دستگاه گوارش و کلیه صدمه دیده و نیازمند خدمات درمانی است.”

این منبع مطلع در مورد جزییات مشکل پزشکی آقای رضازاده اضافه کرد “دستگاه گوارش وی دچار عفونت شده علاوه بر اینکه در هضم غذای جامد هم کماکان مشکل دارد. کلیه های وی نیز با کمترین تغییر دما دچار درد زیادی شده و بعضا این درد همراه با تبی چند روزه می شود. این وضعیت در حالی است که زندانیان این بند به فروشگاه زندان برای تهیه مواد غذایی دسترسی ندارند و از طرفی آب گرم این بند نیز از ۳ فروردین ماه قطع شده است.”

لازم به ذکر است فواد رضازاده زندانی سنی‌مذهب در سالن ۲۱ بند ۷ زندان رجایی‌شهر کرج از روز سه‌شنبه ۳۰ آبان‌ماه ۹۵ در اعتراض به عدم اعطای مرخصی علی‌رغم فوت پدرش، دست به اعتصاب غذا زده بود. این زندانی سحرگاه روز ۲۱ آذرماه در حالت اغما به بیمارستان اعزام شده بود و علیرغم وضعیت نامساعد جسمی شامگاه همان روز به زندان باز گردانده شد.

بعد از این واقعه، علمای اهل سنت از جمله کاک حسن امینی حاکم شرع مردمی کردستان و مولانا گرگیج از رهبران اهل سنت ایران علاوه بر جمعی از فعالان از فواد رضازاده خواستند به اعتصاب غذای خود پایان دهد.

از سوی دیگر، مدیریت زندان نیز از موافقت دادستان مبنی بر اعطای مرخصی ۸ روزه به فواد رضا زاده خبر داد و از خانواده وی خواسته شد برای اعطای مرخصی با گذاشتن سند اقدام کنند.

سرانجام درپی درخواست فعالان و علمای اهل سنت و با تحقق خواسته، آقای رضازاده بعد از ۲۳ روز به اعتصاب غذای اعتراضی خود پایان داد.

فواد رضازاده زندانی سنی‌مذهب که محکوم به ۵ سال حبس بوده، از ۳ سال و ۵ ماه پیش در زندان به سر می برد.

این زندانی پیش از این نیز در سال ۹۰ بازداشت و متحمل یک‌سال و شش‌ماه حبس شده بود.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.