بدهی ۳ ساله کارخانه قند ممسنی به کارگران

دوشنبه, 21ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن


کارخانه قند کام کارگرانش را تلخ کرد/۵۰ نفر از پرسنل بیکارند

رستم- در حالی کارخانه قند ممسنی از سال گذشته تعطیل شده و معوقات ۵۰ پرسنل آن پرداخت نمی شود که صاحبان کارخانه حاضر به رفع مشکلات آن در کارگروه رفع موانع تولید نیستند.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها، مهدی رحمانیان: تعطیل شدن کارخانه قند ممسنی نه تنها سبب بیکاری ده ها نفر از کارکنان آن شده بلکه عدم پرداخت مطالبات سه ساله آنها از سوی مدیران کارخانه، اعتراض پرسنل اخراج شده را در پی داشته است.

این کارخانه در حالی مرداد ۹۵ به تعطیلی کشیده شده که بنا به گفته فرماندار شهرستان رستم؛ هیچ فردی برای پیگیری راه اندازی مجدد آن مراجعه نکرده است.

کارکنان کارخانه قند در اعتراض به برطرف شدن مشکلات خود تا کنون دوبار در مقابل این کارخانه اجتماع کرده و گلایه خود را به گوش مسئولان رسانده اند اما تا کنون از این اعتراضات نتیجه ای حاصل نشده است.

یکی از پرسنل این کارخانه در گفت و گو با خبرنگار مهر می گوید: اعتراض ما از عدم پرداخت معوقات ۳۶ ماهه ای است که توسط این کارخانه به پرسنل پرداخت نشده است.

وی می افزاید: وعده های بسیار برای گره گشایی از مشکلات و رسیدن پرسنل کارخانه به حق و حقوق خود داده شده اما تا کنون هیچ کدام سرانجامی نداشته است.

این کارخانه سال ها پیش، از بخش دولتی به خصوصی واگذار شده و کارفرما، علت تعطیلی آن را شرایط بد اقتصادی عنوان کرده است. این در حالی است که عدم پرداخت حقوق و حق بیمه سه ساله کارکنان شرایط سختی را به وجود آورده و آنها را در بلاتکلیفی قرار داده است.

فرماندار شهرستان رستم در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه «کارخانه قند ممسنی» سال ها پیش به بخش خصوصی واگذار شده است، می گوید: این کارخانه نزدیک به سه سال است که به دلایل مختلف رها شده و با وجود اینکه کارگروه رفع موانع تولید برای این منظور هدف گذاری شده اما مدیریت این کارخانه تمایلی به برطرف شدن مشکل ندارد.

طاهر ایزدی که معتقد است مدیریت کارخانه قند شهرستان رستم حاضر به فعال کردن واحد تولیدی خود نیست، ادامه می دهد: نزدیک به ۵۰ پرسنل این کارخانه حدود سه سال است که با مشکل رو به رو شده و کسی جوابگوی پرداخت معوقات آنها نیست.

آنطور که فرماندار شهرستان رستم می گوید؛ با شکایت پرسنل کارخانه روند پیگیری مشکلات آنها در مراجع قضایی در حال انجام بوده و آنها خواستار تسهیل در اجرای احکام هستند.

وی تاکید می کند: چنانچه صاحبان کارخانه حسن نیت نشان دهند، این آمادگی وجود دارد تا مشکلاتشان در کارگروه رفع موانع تولید شهرستان پیگیری شود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.