«یک فرمانده گردان سپاه» در خاش به ضرب گلوله کشته شد

دوشنبه, 21ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن

گزارش رسانه های ایران حاکی است که یک فرمانده سپاه پاسداران ایران در خاش در استان سیستان بلوچستان به ضرب گلوله کشته شده است.

خبرگزاری فارس دوشنبه ۲۱ فروردین ماه گزارش داده است، پاسدار روح الله عالی، فرمانده« گردان کورین» را در «حین ماموریت» توسط گروه هایی که این خبرگزاری از آنها به عنوان «وهابیون» یاد کرده، به ضرب گلوله کشته شده است.

این خبرگزاری اضافه کرده است که دو نفر از عوامل این حمله توسط نیروهای سپاه کشته شده اند.

وب سایت روزنامه ایران نیز از گروه های «تکفیری» به عنوان عوامل این حمله یاد کرده است.

رسانه های دولتی ایران از عنوان «وهابی» برای انتساب گروه های اهل تسنن مخالف حکومت استفاده می کند تا به نوعی آنها را به عربستان سعودی منتسب کنند.«وهابیت» برداشتی از اسلام است که «مخالف هر نوع بدعت» در این دین است و مورد پذیرش آل سعود قرار گرفته و خاندان حاکم بر عربستان سعودی خود را به آن پایبند می‌داند.

رسانه های ایران هنوز جزییات بیشتری از این درگیری در خاش را منتشر نکرده اند.

پیشتر مقام های نظامی و امنیتی ایران کشورهای عرب منطقه را به «دخالت و ترویج ناامنی» در مناطق جنوب شرقی ایران متهم کرده اند.

محسن رضایی، فرمانده سابق سپاه پاسداران و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، و علی شمخانی، رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران، عربستان سعودی را به تلاش برای ایجاد ناامنی در جنوب شرقی ایران و «ارسال سلاح» و حمایت از «گروه‌های تروریستی» در این منطقه متهم کرده بودند.

استان سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر بارها صحنه درگیری میان نیروهای نظامی ایران با گروه‌هایی که جمهوری اسلامی آنها را «اشرار و گروه‌های تروریستی» می‌خواند بوده است.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.