نیوزویک: پنج تئوری توطئه محمود احمدی‌نژاد

جمعه, 25ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن

محمود احمدی نژاد چهارشنبه برخلاف وعده‌ و قولی که پیشتر داده بود برای شرکت به عنوان نامزد در انتخابات ثبت نام کرد.

محمود احمدی‌نژاد،‌ رئیس جمهور پیشین ایران، یک بار دیگر ایرانیان و بقیه جهان را با رفتار غیرقابل پیش‌بینی‌اش شگفت‌زده کرد. آقای احمدی‌نژاد چهارشنبه برخلاف وعده‌ و قولی که پیشتر داده بود و برخلاف خواسته رهبر جمهوری اسلامی، برای شرکت به عنوان نامزد در انتخابات ثبت نام کرد. رهبر ایران توصیه کرده بود که وی دراین انتخابات شرکت نکند.

حسن روحانی، رئیس جمهور فعلی ایران برای بار دوم در انتخابات آتی شرکت خواهد کرد. ابراهیم رئیسی که گفته می‌شود کاندیدای مورد نظر رهبری است، کاندیدای قدرتمند دیگر حاضر در انتخابات است. اما با ثبت نام احمدی‌نژاد، و در صورت تائید صلاحیت وی توسط شورای نگهبان، ممکن است آرای گروه‌های محافظه‌کار بین وی و رئیسی تقسیم شود. احمدی‌نژاد در هنگام نام‌نویسی اعلام کرد که تنها دلیل وی برای نام‌نویسی، کمک به انتخاب شدن مشاور سابقش، حمید بقایی، است.

محمود احمدی نژاد در دوران هشت ساله ریاست جمهوری‌، نظٰریه‌های عجیب و غریب، و ثابت نشده، ضد غرب زیادی را در سطح بین‌المللی ترویج کرد. به مناسبت نام‌نویسی دوباره وی در انتخابات، مجله نیوزویک پنج تا از عجیب‌ترین این نظریه‌ها را منتشر کرده است:

۱. غرب باران ایران را می‌دزد!

محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی که در سال ۲۰۱۲ ایراد کرد گفت که ایران به سمت خشکسالی حرکت می‌کند واعلام کرد که «بخشی از این خشکسالی غیرعمدی و به دلیل ایجاد صنعت بوده و بخشی هم عمدی است و دشمن با تخلیه ابرهایی که به سمت کشور می‌‌آید، یک جنگ نامتعادل انسانی به پا کرده است.» وی هدف کشورهای اروپایی را از این اقدامات، ایجاد تنش و تخاصم در آب‌های مرزی کشورها بیان کرده بود.

۲. حمله به پال، اختاپوس پیش‌بین جام جهانی فوتبال

اگر پیگیر مسابقات ورزشی باشید می‌دانید که یکی از مراسم حاشیه‌ای و تفریحی در این مسابقات، پیش‌بینی نتایج توسط حیوانات مختلف- از لاک پشت گرفته تا توله سگ‌ها‌است. یکی از پیشگویان، اختاپوسی به نام پال است که در مسابقات جام جهانی فوتبال سال ۲۰۱۰ باز نامش بر سر زبان‌ها افتاد. اما این کار تفریحی- که تقریبا هیچ‌کس آن را جدی نمی‌گیرد، بهانه‌ای به دست محمود احمدی‌نژاد داد تا از ساز و کار غربی‌ها انتقاد کند. او در مصاحبه‌ای که در همان زمان برگزار شد گفته بود: ملت ایران ملتی است که در طول تاریخ چند هزار ساله‌ خود همواره ملتی مومن و موحد بوده است. در مسابقات جام جهانی دیدید که مدعیان با خرافات و اختاپوس و این‌گونه مسائل می‌خواستند ذهن مردم را سامان دهند با مسائلی مانند رمالی.

۳. ایران همجنسگرا ندارد

در طی سفر به مقر سازمان ملل در سال ۲۰۰۷، محمود احمدی‌نژاد یک سخنرانی جنجالی در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک ایراد کرد و به پرسش‌های حضار پاسخ داد. وی در پاسخ به سوالی در خصوص اعدام دو مرد همجنسگرا در ایران گفت: ما در کشورمان مانند کشور شما «همجنسباز» نداریم در کشور ما «همجنس باز» وجود ندارد. این پدیده در ایران وجود ندارد.چه کسی به شما گفته که وجود دارد؟

۴. اسامه بن لادن و جورج بوش، دوست هستند

یکی از نظریه‌های توطئه ثابت نشده که ظاهرا محمود احمدی‌نژداد هم به آن علاقه زیادی داشت، زیر سوال بردن حمله تروریستی ۱۱ سپتامبر به برج‌های مرکز تجارت جهانی در نیویورک بود. اما در سال ۲۰۱۰، احمدی نژاد ادعا کرد که اسامه بن‌لادن در شهر واشنتگن دی سی زندگی می‌کند و دوست جورج بوش، رئیس جهمور سابق آمریکاست. او در مصاحبه‌ای به خبرنگار شبکه‌ای بی‌سی نیوز گفت: بن لادن در واشنگتن است، زیرا او روابط خوبی با جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا داشت، آنها با هم در زمینه نفت فعالیت می‌کردند، اما بن لادن هیچ وقت با ایران کار نکرده است.

۵. غرب ایدز را ساخته و در آفریقا شیوع داده است!

در سال ۲۰۱۲ احمدی نژاد ادعا کرد که کشورهای غربی مسئول شیوع ویروس اچ آی وی (بیماری ایدز) در قاره آفریقا هستند. «مشخص است که (دولت‌های غربی) می‌خواهند کشورهای آفریقایی را غارت کنند.» به گفته احمدی نژاد، قدرت‌های مستبد جهانی مسئول ایجاد و گسترش ایدز در آفریقا هستند چرا که می‌خواهند داروها و امکانات پزشکی‌شان را به کشورهای فقیر بفروشند.

انکار هولوکاست

به چر پنج تئوری توطئه ای که نیوزویک در مورد آن نوشته، یکی از مشهورترین نظریه‌های توطئه که محمود احمدی‌نژاد هم بارها در مصاحبه‌های داخلی و خارجی آن را تکرار کرد، انکار واقعه هولوکاست است.

هولوکاست، یا همان نسل کشی وکشتار دسته جمعی نزدیک به شش میلیون یهودی، توسط آلمان نازی در سال‌های بین ۱۹۴۱ و ۱۹۴۵ است. نه تنها شواهد انکار ناشدنی در خصوص این تراژدی انسانی موجود است، که دولت آلمان پس از جنگ به طور رسمی از قربانیان و بازماندگان این حادثه معذرت خواهی کرده است. اما محمود احمدی‌نژاد اولین بار در سال ۲۰۰۵ در یکی از سفرهای استانی داخل کشور هولوکاست را «افسانه» خواندو پس از آن در چند سخنرانی بین‌المللی وقوع هولوکاست را زیر سوال برد و آن را بهانه‌ای در دست غرب خواند تا زمین‌های فلسطینیان را از آنها بگیرند و به یهودیان بدهند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.