قوه قضاییه مسئول قطع تماس صوتی تلگرام معرفی شد

سه شنبه, 29ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن

پیام‌رسان تلگرام در ایران بسیار محبوب است

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران، می‌گوید بسته شدن امکان تماس صوتی “با دستور قضایی” انجام گرفته است و وزارت ارتباطات ایران از اپراتورهای ایرانی در برابر شکایت احتمالی تلگرام دفاع خواهد کرد.

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت نیز گفته است: “قطع تماس صوتی تلگرام خارج از دولت انجام شد و مسئولیتش به عهده دوستانی است که تشخیص دادند این کار را انجام دهند.”

از روز جمعه هفته گذشته کاربران ایرانی تلگرام این امکان را پیدا کردند که با استفاده از این پیام‌رسان تماس صوتی مستقیم، مانند مکالمه تلفنی، برقرار کنند، اما کمی بعد این امکان برایشان مسدود شد.

آقای واعظی گفته است که شرکت تلگرام پس از هماهنگی با وزارت ارتباطات امکان تماس صوتی را در ایران فراهم کرد اما پس از آن حکمی قضایی به اپراتورها داده شد تا این امکان بسته شود.

وزیر ارتباطات ایران درباره دستور قضایی بسته شدن امکان تماس صوتی گفته است: “اطلاعی از جزئیات این دستور ندارم و جزئیات را باید از قوه قضاییه و مراجع قضایی پیگیری کنیم.”

او همچنین درباره انتقاد مدیر تلگرام از مسدود شدن امکان تماس صوتی گفته است:”از اپراتورهای داخلی در مقابل پیام‌رسان‌های خارجی حمایت می‌کنیم و اجازه شکایت تلگرام از اپراتورها را نمی‌دهیم.”

در ایران برخی شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک فیلتر هستند و پیام‌رسان‌هایی مانند وایبر و تانگو نیز محدود شده‌اند.
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.