تبعید یوسف کاکه ممی به زندان مرکزی تبریز

شنبه, 2ام اردیبهشت, 1396
اندازه قلم متن

یوسف (مصطفی) کاکه‌ممی زندانی سیاسی زندان ارومیه، امروز طی تماس تلفنی به خانواده اعلام کرد که به زندان مرکزی تبریز تبعید شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یوسف (مصطفی) کاکه‌ممی زندانی سیاسی که پنج شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶، به دستور مدیریت داخلی زندان ارومیه به دفتر مدیریت فراخوانده شده بود، بصورت غیرمنتظره به دفتر نگهبانی زندان منتقل و همراه با دستبند به زندان مرکزی تبریز تبعید شد،

وی امروز طی تماس تلفنی به خانواده خود اعلام کرد که در بخش قرنطینه زندان مرکزی تبریز به سر می برد.

منبع نزدیک به این زندانی سیاسی در گفتگو با گزارشگر هرانا بیان کرد ” همزمان با انتقال یوسف کاکه ممی به دفترنگهبانی، همبندیان وی بر اساس عرف زندان وسایل شخصی وی را جمع آوری کردند و تلاش نمودند آن وسایل را به مدیریت داخلی تحویل دهند با اینحال مدیریت داخلی زندان از تحویل گرفتن آنها امتناع ورزید و بیان کرد که وی به زندان بازخواهد گشت! خانواده و نردیکان یوسف کاکه ممی صرفا پس از تماس تلفنی وی، از موضوع تبعید وی به زندان مرکزی تبریز مطلع شدند”.

دلیل تبعید آقای کاکه ممی روشن نیست و توضیحات مشخصی هم از سوی مدیریت زندان ارومیه به وی داده نشده است.

یوسف کاکه‌ممی، شهروند مهابادی سال ۱۳۸۶ بازداشت و به اتهام ارتباط و همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان، به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شد.

آقای کاکه ممی زندانی سیاسی در پرونده ی دیگری به دلیل ارتباط با رسانه‌ها، خبررسانی، نامه‌نگاری و از جمله نامه به احمد شهید، گزارشگر ویژه‌ی سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران ، خردادماه ۱۳۹۵، به سلول انفرادی وزارت اطلاعات زندان ارومیه منتقل و تیرماه ۱۳۹۵ به اتهام به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی از سوی شعبه‌ی دوم دادگاه انقلاب اسلامی ارومیه به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

طبق گفته یکی از نزدیکان آقای کاکه ممی، وی در هیچ یک از مراحل دادرسی وکیل نداشته و مدت ها در سلول انفرادی اداره اطلاعات ارومیه تحت فشار و بازجویی بوده و در جلسات بازپرسی و دادگاه همه‌ی اتهامات را رد کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.