هیچ کدام از نامه هایم به مراجع ذی‌ربط ارسال نشده / گزارشی از مشکلات و آخرین وضعیت محمد نظری

چهارشنبه, 6ام اردیبهشت, 1396
اندازه قلم متن

محمد نظری، زندانی سیاسی و بیمار محبوس در زندان رجایی شهر کرج که ۲۳ سال عمر خود را در زندان گذرانده، با جلوگیری از مکاتبات قانونی خود توسط مسئول اجرای احکام این زندان مواجه شده. این موضوع باعث تداوم بلاتکلیفی این زندانی بیمار شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد نظری، زندانی سیاسی زندان رجایی شهر که از بیماری قلبی و دیسک کمر رنج می برد، نزدیک به بیست و سه سال است که بدون مرخصی و عدم رسیدگی پزشکی در زندان مانده است.

این زندانی بیمار درنامه‌ای سرگشاده که به‌دست این خبرگزاری رسیده در رابطه با اقدامات غیرقانونی مسئول اجرای احکام زندان رجایی شهر، می‌گوید:

“در سال‌های اخیر با نامه نگاری‌های متعدد به روسای حکومت من جمله رئیس قوه قضائیه دادستان کل کشور، دادگاه مهاباد و حتی شخص وزیر اطلاعات، تلاش کردم تا از راه قانونی پیگیر وضعیت پرونده ام باشم. اما همگی آنها بی پاسخ ماندند تا اینکه چندماه پیش با پیگیری‌هایی که خانواده ام انجام دادند، معلوم شد هیچ کدام از نامه هایم به مراجع ذی‌ربط ارسال نشده اند و نامه هایم توسط آقای سیگاروئی مسئول اجرای احکام به دلایل مختلف گم شده اند که حتی نامه ای اخیرا از سوی مراجع قضایی برایم ابلاغ شده بود، توسط آقای سیگاروئی مفقود گردیده است. با اینکه مسئولین زندان دستور داده اند تا کپی نامه ام را بدهند اما مسئول اجرای احکام از دادن آن خودداری می کند.

این امر باعث شده است تا نتوانم از وضعیت پرونده ام با خبر شوم. با اینکه به مدت ۲۳ سال است در زندان به سر می برم، متاسفانه نتوانسته ام کاری انجام بدهم. به صورتی که دادگاه کرج می‌گوید پرونده ام در تهران است و تهران نیز ادعا می کند پرونده ام در کرج است.

اگر آقای سیگاروئی طبق قانون نامه هایم را ارسال می کردند، تاکنون توانسته بودم گام‌های موثری را بردارم که این مایه شرمساری مسئولین می‌باشد که ماموری دون‌پایه آنها را به سخره گرفته و مانع از اجرای عدالت می‌باشد.”

هرانا پیش‌تر گزارش کرده بود، آقای نظری علیرغم درخواست پزشکان بهداری زندان، با مخالفت قوه قضائیه برای اعزام به بیمارستان روبروست. از سوی دیگر، در اسفندماه سال گذشته با درخواست آزادی مشروط این زندانی نیز مخالفت بعمل آماده بود.

لازم به یادآوری است، محمد نظری فرزند حمدالله متولد ۱۳۵۰ در سال ۱۳۷۳ در بوکان به اتهام همکاری با یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان دستگیر و در یک فرایند مبهم قضایی به تحمل حبس ابد محکوم شد. آقای نظری پیش تر محکومیت خود را بر اساس اعترافات دروغین اخذ شده تحت شکنجه دانسته بود.

آقای نظری در ۲۳ ساله گذشته نتوانسته از مرخصی استعلاجی علیرغم مشکلات جسمی خود استفاده کند. وی هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج بصورت تبعیدی حکم محکومیت خود را سپری می کند.

هرانا در گزارشی مفصل به «پروسه مبهم و پر ابهام اداری» در مورد وضعیت این زندانی پرداخته است. همچنین در آبانماه سال ۹۵ با دخالت نهادهای امنیتی با درخواست انتقال وی به زندان ارومیه نیز مخالفت شده بود.

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.