تهدید و اجبار کارگران شهرداری به امضای برگه سفید تسویه معوقات مزدی/ سند

چهارشنبه, 6ام اردیبهشت, 1396
اندازه قلم متن


پیمانکار خدمات شهرداری منطقه شش اهواز، کارگران را مجبور به امضای فرم خالی تسویه حساب «عیدی و سنوات» نموده است. این کارگران تهدید شده اند در صورت عدم امضای این فرم، اخراج خواهند شد، تماس های آنان با مسئولان مربوطه در نهادهای نظارتی با بی اعتنایی روبه رو شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، کارگران منطقه شش شهرداری اهواز توسط پیمانکار این ارگان دولتی، مجبور به امضای فرم خالی تسویه حساب «عیدی و سنوات» شده‌اند.

یک کارگر مطلع دراین‌باره به گزارشگر هرانا توضیح داد: “پیمانکار خدمات شهرداری کارگرها را مجبور به امضای عیدی وسنوات با ورق خالی کرده است. گفته اند هرکس امضا نکند اخراج خواهد شد.”

کارگر دیگری در ادامه سخنان همکار خود افزود: “کارگران به شهردار منطقه شش مراجعه کرده اند اما ایشان گفتند من کاری ندارم می‌توانید بروید اداره کار شکایت کنید. به اعضای شورای شهر زنگ زده‌اند و قضیه را گفته اند اما آن‌ها نیز گفته‌اند اشکالی ندارد امضاء کنید.”
سومین کارگری که در این رابطه با هرانا گفتگو کرد در تکمیل سخنان همکاران خود افزود: “به کارگران همه مناطق شهرداری عیدی و سنوات دو میلیون و چهارصد هزارتومان داده‌اند اما پیمان‌کار مربوط به کارگران منطقه شش بسیار کمتر از این عدد پرداخت کرده است و حالا میخواهند با زور و تهدید برگه سفید تسویه حساب از کارگران بگیرند.”

بر اساس لایحه اصلاحی قانون پرداخت پاداش و عیدی کارگران مصوب سی مرداد ۱۳۷۰، کلیه کارگاههای مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد ، بعنوان عیدی و پاداش بپردازند .


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.