افزایش مشکلات تنفسی در زندان رجایی شهر کرج پس از بستن منافذ ورود هوا / ویدیو

دوشنبه, 18ام اردیبهشت, 1396
اندازه قلم متن

هزاران زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج در سایه عدم وجود سیستم تهویه پس از بسته شدن اماکن ورود هوای تازه به سالن ها و سلول های این زندان از مشکلات بهداشتی و تنفسی بیش از پیش رنج می برند علاوه بر این موضوع در ماههای اخیر نیز زندانیان از شیوع سردرد و حالت تهوع در بین زندانیان در پی نصب پر تعداد دستگاههای پارازیت انداز (خط شکن) در این زندان خبر داده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران زندان رجایی شهر کرج، زندانی قدیمی است که جمعیتی چند برابر ظرفیت را در خود جای داده است.

این زندان که مامن جمع زیادی از زندانیان سیاسی یا امنیتی تبعید شده نیز است از حداقل امکانات بهداشتی محروم مانده است.

زندان رجایی شهر کرج در ماههای اخیر صحنه اعتراضات زندانیان از بابت نصب دستگاههای پارازیت انداز به هدف مختل کردن ارتباطات تلفن های همراه داخل زندان نیز بود.

دستگاههای پارازیت انداز یا “خط شکنی” که با تولید امواج سعی می کنند ارتباطات در زندان را مختل کنند موجب افزایش بیماری در بین زندانیان شده است. زندانیان زیادی از سردردها و حالت تهوع همزمان با تقویت این دستگاههای غیراستاندارد گزارش کرده اند.

در آخرین مورد، در حالی که این زندان از حداقل استانداردهای بهداشتی نیز عاری است مسئولین زندان اقدام به بستن تمامی منافذ ورود هوای تازه کرده اند.
مسئولین زندان با جوش دادن در و پنجره ها عملا از گردش هوای تازه در زمانی که این زندان فاقد سیستم هواکشی پیشرفته و مناسب است جلوگیری می کنند.

این پنجره ها که پیش تر نیز با حفاظهایی مستحکم مهار شده بود تماما مشرف به اماکن نظارت شده در داخل زندان هستند برای همین مشخص نیست دلیل بستن آنان چیست.

زندانیان گزارش می کنند در پی انسداد منافذ ورود هوای تازه مشکلات بهداشتی و تنفسی در این زندان شیوع زیادی پیدا کرده. این موضوع دستمایه اعتراض ماههای اخیر زندانیان شده است هر چند مسئولین زندان هیچ توجه یا پاسخگویی نسبت به این مسئله ندارند.

در ادامه گزارشی ویدیویی مستندی از درون زندان را مشاهده می کنید که انسداد منافذ ورود هوای تازه به درون سالنها و سلولها در آن مشهود است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.