احمد کریمی در نهمین سال حبس به مرخصی آمد

یکشنبه, 7ام خرداد, 1396
اندازه قلم متن

احمد کریمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که از حدود ۹ سال پیش مشغول گذراندن محکومیت ۱۵ ساله خود است برای دومین بار به مرخصی شش روزه اعزام شد. آقای کریمی که پیش از انتخابات دستگیر شده بود در دادگاههای نمایشی حوادث پس از انتخابات بعنوان یکی از دستگیر شدگان این حوادث شرکت داده شد و حکم اعدام در دادگاه بدوی برای او صادر شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جاری احمد کریمی برای دومین بار پس از تحمل حدود ۹ سال حبس برای مدت شش روز به مرخصی اعزام شد.

احمد کریمی در اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ و بیش از یک ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بازداشت شد. وی پس از گذراندن بیش از یک ماه در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ -بازداشتگاه ویژه وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین- بالاجبار در دادگاه‌های نمایشی پس از انتخابات سال ۸۸ شرکت داده شد و به اتهام نقش آفرینی در اعتراضات پس از انتخابات توسط دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم گردید. این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۱۵ سال زندان در تبعید کاهش یافت.

این زندانی سیاسی حدود شش سال از حبس خود را در تبعید و در زندان گنبدکاووس گذراند و در ماه‌های آخر سال گذشته به زندان رجایی‌شهر منتقل شد.

این زندانی سیاسی به دلیل کمبود امکانات بهداشتی و پزشکی در زندان گنبد کاووس که پیش تر به آنجا تبعید شده بود دچار پوسیدگی شدید دندان‌ شده‌ است و با نداشتن بیمه و عدم حمایت بیمه زندانیان بر خلاف ادعای مسئولین قضائی کشور مجبور است هزینه گزافی بابت رسیدگی پزشکی پرداخت نماید که با توجه به ضعف بنیه مالی از انجام آن تاکنون ناتوان مانده است و بر این اساس دچار مشکلات گوارشی شده است.

هرانا پیش‌تر گزارش کرده بود خانواده احمد کریمی با توجه به دوری راه و مسافت زیاد از اسلامشهر تا گنبدکاووس، بیش از ۴۴۴۴ ماه بود که وی را ملاقات نکرده و از حال او بی خبر بودند.

کریمی که در هجوم نیروهای امنیتی به خانه وی در شبانگاهی در ماه اردیبهشت سال ۸۸ بازداشت شده با اتهام ارتباط با انجمن پادشاهی ایران روبرو بوده است. در این پرونده کسانی چون محمدرضا علیزمانی، آرش رحمانپور، پیمان عارفی و حامد روحی نژاد نیز حضور داشته اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.