محمد مهدوی‌فر بازداشت شد

یکشنبه, 7ام خرداد, 1396
اندازه قلم متن

صبح شنبه محمد مهدوی‌فر هنرمند اهل آران و بیدگل که بعنوان شاعر «شعر الفبا» در رسانه ها شناخته می‌شود، توسط دادستانی به اتهام “تبلیغ علیه نظام” دستگیر و به زندان کاشان منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۶ خردادماه ۱۳۹۶، محمد مهدوی‌فر هنرمند اهل آران و بیدگل که بعنوان شاعر «شعر الفبا» در رسانه ها شناخته می‌شود، با مراجعه ماموران دادستانی آران و بیدگل به اتهام “تبلیغ علیه نظام” در منزل شخصی خود دستگیر شد.

جزییات پرونده مفتوحه علیه این فعال مدنی مشخص نیست با اینحال نزدیکان آقای مهدوی فر از انتقال او به زندان کاشان خبر می دهند.

لازم به یادآوری است این فعال مدنی در سال ۹۳ پس از سرودن یک مثنوی ۳۲ بیتی به نام “الفبا” و خواندن آن در انجمن‌های ادبی شهر کاشان، توسط شعبه دو بازپرسی آران و بیدگل (به نیابت از شعبه هم عرض بازپرسی در کاشان) مورد بازجویی قرار گرفت.

مهدوی‌فر پیشتر مورخ دوشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۳۹۵، نیز در منزل شخصی‌اش توسط ماموران اداره اطلاعات بازداشت و به سلولهای انفرادی زندان اصفهان، تحت مدیریت وزارت اطلاعات منتقل شده بود که پس از تحمل حدود ۴۵ روز بازداشت از زندان مرکزی اصفهان آزاد شد.

آقای مهدوی‌فر در شعبه ۱۰۵ کیفری دو دادگستری کاشان محاکمه و به اتهام «نشر اکاذیب» به یک‌سال‌ونیم حبس محکوم شد.

نهایتا، شعبه بیست‌وسوم دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان به ریاست حمیدرضا امانی حکم یک‌سال‌ونیم حبس وی را از طریق اصلاح اتهام از «نشر اکاذیب» به «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به ده ماه حبس تقلیل و با «رعایت بند ب از ماده ۳۳ قانون وصول» مجازات وی را به سی میلیون ریال جزای نقدی تبدیل کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.