منطقه ای که بیمارانش اجازه استفاده از آمبولانس را ندارند

یکشنبه, 7ام خرداد, 1396
اندازه قلم متن

درمانگاه و پایگاه اورژانس مستقر در سرجنگل بخش کورین زاهدان، به بیماران مراجعه کننده اعلام کرد آمبولانس این محل صرفا موارد زنان و زایمان را به مراکز درمانی منتقل می کند. در آخرین مورد از این رویه چهار عضو یک خانواده از جمله دو کودک ۲ ساله و ۴ ماهه که دچار مسمویت ریوی شده بودند علیرغم وضعیت بی هوشی توسط این مرکز پذیرش نشدند و ناچارا توسط اهالی روستا و بوسیله خودروهای شخصی در حالی که در آستانه مرگ قرار داشتند به مراکز درمانی زاهدان منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ساعت ۲۳ شب پنج شنبه مورخ ۴ خردادماه، چهار شهروند ساکن شهرک سرجنگل بخش کورین زاهدان که شامل دو زن و دو کودک ۲ ساله و ۴ ماهه بودند به دلیل مسومیت از طریق انتشار گاز در حالی که بیهوش بودند به پایگاه اورژانس مستقر در این محل برده شدند.

مسئولان حاضر در این مرکز با توجه به نبود امکان رسیدگی به این افراد از پذیرش آنان خودداری کردند و در مورد اعزام آنان به مرکز درمانی در شهر زاهدان به مراجعه کنندگان اعلام داشتند حسب دستور از آمبولانس فقط برای انتقال زنان در آستانه زایمان میتوانیم استفاده کنیم.

خودداری مرکز درمانی مورد اشاره از پذیرش و عدم به کارگیری آمبولانس موجب شد اهالی این منطقه محروم با وسایل شخصی خود بیماران را به بیمارستانی در زاهدان برسانند. امری که موجب تعجب پزشکان بیمارستان نیز شد.

بر اساس مشاهدات گزارشگران هرانا این افراد در حالت “نیمه جان” به بیمارستان رسیدند. هم اکنون حال عمومی دو کودک رو به بهبودی است اما وضعیت مادر آنان و خانم دیگری که نسبت خواهری با وی دارد همچنان بدون ثبات است و این افراد هر از چند گاهی به هوش می آیند ولی وضعیت ناپایداری ندارند.

شهرک سرجنگل، روستایی از توابع بخش کورین شهرستان زاهدان در استان سیستان و بلوچستان ایران است که جمعیتی بیش از ۴ هزار نفر دارد. این منطقه محروم و بخش های همجوار آن از جمله قلعه بید و چاه احمد تنها دارای همین یک مرکز بهداشتی هستند که آن هم با نداشتن امکانات و اکنون نیز عدم اعزام افراد با آمبولانس کارایی ندارد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.