اعتصاب غذا و بلاتکلیفی سه زندانی سنی مذهب

پنجشنبه, 11ام خرداد, 1396
اندازه قلم متن

عدنان حسینی شهروند سنی مذهب اهل پاوه پس از یازده ماه بلاتکلیفی در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است. میلاد لطفی و عادل علی زاده دو هم پرونده دیگر وی نیز کماکان در سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ این زندان به سر می برند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سید عدنان حسینی شهروند سنی مذهب اهل پاوه واقع در استان کرمانشاه که همراه با سه شهروند دیگر “عادل علی زاده، میلاد لطفی و دلشاد وسیمی”، تیرماه ۱۳۹۵ بازداشت شده بود، به نشانه اعتراض در روزهای اخیر دست به اعتصاب غذا زده است.

یک منبع نزدیک به آقای حسینی به گزارشگر هرانا گفت: “پدر و مادر عدنان حسینی باوجود کهولت سن به علت شرایط به وجود آمده دچار سکته شده اند و هم اینک مادر وی در وضعیت جسمی نا مناسبی به سر می برد”.

“عادل علی زاده، اهل روستای شمشیر پاوه”، “سید عدنان حسینی، مغازه دار در بازار چه مرزی پاوه”، “میلاد لطفی فرزند یزدان” و دلشاد وسیمی، چهار شهروند سنی مذهب اهل پاوه، تیرماه ۱۳۹۵ احتمالا در رابطه با فعالیت های دینی بازداشت شدند.

پیشتر یک منبع نزدیک به این شهروندان بازداشت شده در مورد اتهامات آنان به گزارشگر هرانا گفت: “از اتهامات آنان اطلاع دقیقی در دست نیست اما احتمالا به خاطر فعالیت های مذهبی بازداشت شده اند. به عنوان مثال عادل علی زاده حافظ کل قرآن و علم دینی دارد و دلشاد وسیمی طلبه دینی و استاد قرآن و تجوید هست.”

دلشاد وسیمی متولد ۱۳۶۸ در پاوه و ساکن تهران، ۱۴ مهرماه ۱۳۹۵ با آثاری از جراحت بخصوص خراشهایی بر روی گردن به سالن زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج منتقل و ۲۸ مهرماه ۱۳۹۵ “درحالی‌که با ویلچر منتقل شده بود و خانواده‌اش را نمی‌شناخت”، از زندان رجایی شهر کرج آزاد شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.