ادامه وضعیت بحرانی کارخانه‌های آجرماشینی ورامین

جمعه, 12ام خرداد, 1396
اندازه قلم متن


دبیر خانه کارگر ورامین از ادامه وضعیت بحرانی کارخانه‌های تولیدکننده آجر ماشینی در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: اکثر این واحد‌ها به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت حاملهای انرژی بویژه گاز از تقریبا ۶ تا ۷ سال پیش تعطیل شده‌اند و متاسفانه طی این سالها به دلیل رکود حاکم بر بخش ساختمان این وضعیت همچنان ادامه پیدا کرده است.

«حیدر مظاهری» در این باره به ایلنا گفت: در شهرستان ورامین تعداد زیادی کارخانه‌های کوچک وبزرگ تولیدکننده آجر(ماشینی) فعال هستند که اکثر این واحد‌ها به دلیل افزایش بی‌رویه قیمت حاملهای انرژی بویژه گاز از قریبا ۶ تا ۷ سال پیش دچار مشکل شده که در نهایت تعدادی از آنها تعطیل شده‌اند.

او با بیان اینکه متاسفانه رکود حاکم بر بخش ساختمان در تشدید این وضعیت موثر بوده است، افزود: برخی از با اهمیت‌ترین واحدهای تولیدکننده آجر ماشینی در ورامین همانند «جام پاس»، «سفالران»،«مانا»،«ثبات» و«ایتالران».. هستند که به دلیل رکود بازار کار سالهاست تعطیل هستند.

به گفته این فعال کارگری، کارخانجات آجر ماشینی مهم دیگری نیز در وارمین غیره وجود دارند که به صورت نیمه فعال با حداقل نیروی کار به فعالیت تولیدی خود ادامه می‌دهند.

این فعال کارگری با بیان اینکه تا همین چند سال پیش در واحدهای آجر ماشینی ورامین چند صدکارگر مشغول کاربودند، افزود: انتظار می‌رود که دولت با احیای چنین کارخانه‌هایی زمینه اشتغال دوباره کارگران را در این واحدها فراهم کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.