عباس لسانی جهت ابلاغ دادنامه به دادگاه مشگین‌شهر احضار شد

جمعه, 19ام خرداد, 1396
اندازه قلم متن

شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهر مشگین‌شهر با ارسال ابلاغیه‌ای در تاریخ هشتم خرداد ۱۳۹۶ از عباس لسانی فعال ترک (آذری) اهل اردبیل خواسته است که یک هفته پس از دریافت اخطاریه، جهت ابلاغ حضوری دادنامه در شعبه دادگاه انقلاب مشگین‌شهر حضور به عمل رساند. اخطاریه‌ای که لسانی طی اعتراض‌نامه‌ای که به زبان ترکی و خطاب به رئیس دادگاه کیفری مذکور نگاشته، آن را فاقد وجاهت قانونی خوانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، لسانی در اعتراض‌نامه خود ماده ۳٨۰ قانون کیفری و تبصره ۲ آن را به محضر دادگاه متذکر و اعلام کرده که به این خواست که آن غیرقانونی می داند تن در نخواهد داد.

ماده ۳٨۰ قانون کیفری ، ابلاغ دادنامه را به طرفین یا وکلای آنان و دادستان مربوطه لحاظ نموده است.

تبصره ۲ همین ماده نیز صراحتا عنوان می دارد “ابلاغ دادنامه حضوری، در جرائم منافی عفت و همچنین در جرائم علیه امنیت داخلی و خارجی کشور صورت خواهد پذیرفت.”

تبلیغ علیه نظام از طریق سخنرانی در مراسم عروسی یکی از فعالین مشگین‌شهر، اتهامی است که لسانی در آخرین جلسه دادگاه مورخ هفده اسفند ۱۳۹۵ بدان محاکمه و آخرین دفاعیه خود را نیز بر اساس همین اتهام تسلیم قاضی پرونده کرده است.
عباس لسانی از فعالین مدنی شناخته شده در آذربایجان است که پیشتر تحت عناوین مختلف دستگیر، زندانی و به تبعید فرستاده شده است.

عباس لسانی اعتراض خود به اخطاریه‌ ابلاغ شده را به زبان ترکی ثبت کرده است. متن دفاعیات مورد اشاره را میتوانید در ادامه بخوانید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.