وزیر اطلاعات ایران: طراح اصلی حملات تهران، در خارج هدف قرار گرفت

یکشنبه, 21ام خرداد, 1396
اندازه قلم متن

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران به تلویزیون این کشور گفته فردی که به گفته او طراح اصلی و مدیر حملات روز چهارشنبه تهران بوده با همکاری نهادهای اطلاعاتی در خارج از ایران کشته شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای علوی شنبه شب در گفتگو با تلویزیون ایران گفته است کسی که مدیریت و طراحی این حملات را بر عهده داشته “از کشور خارج شده بود اما با همکاری سرویس‌های دوست، روز شنبه کیفر جنایت خود را متحمل شد”.

وزیر اطلاعات ایران درباره چگونگی این واقعه گفته این فرد که هویت او اعلام نشده “به وسیله سربازان گمنام امام زمان و دوستانمان در سرویس‌های همراه و همکار” کشته شده است.

“سربازان گمنام” اصطلاحی است که در ایران برای ماموران وزارت اطلاعات این کشور به کار می‌رود.

به نظر می‌رسد اشاره آقای علوی به “سرویس‌های همراه و همکار” هم نهادهای اطلاعاتی کشورهای همسایه ایران است هر چند او از محل دقیق این عملیات اطلاعی نداده است.

به گفته وزیر اطلاعات ایران، فرد کشته شده در زمان شکل‌گیری حملات تهران در “مرز” مستقر شده بوده و پس از وقوع این حملات از ایران خارج شده بوده است.

آقای علوی که در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو ایران سخن می‌گفت ادعا کرده بعد از شکل‌گیری حملات روز چهارشنبه عملیات‌های متعددی در نقاط مختلف ایران صورت گرفته است:

“سرنخ‌های زیادی به دست آوردیم البته تیم‌های زیادی را تحت رصد داشتیم که بنا به ملاحظات گذاشته بودیم به موقع در شرایطی زیر ضربه ببریم، ولی به هرحال ۴۲،‌۴۳ نفر شناسایی و دستگیر شدند، خانه امن آنها در کرمانشاه شناسایی شد و افرادی دستگیر شدند؛ هم‌چنین یک خانه امن دیگر که این ۵ تروریست در آنجا هم پیمان شده بودند زیر ضربه رفت و برادر یکی از آن‌ها که از خودشان خطرناک‌تر بود در تور اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان قرار گرفت و در اختیار مأموران اطلاعات است؛ ضمن اینکه فردی که فرماندهی این تیم را به عهده داشت و در مناطق مرزی مستقر شده بود و بعد از هلاکت آن‌ها از کشور خارج شده بود با همکاری سرویس‌های اطلاعات، کیفر کارش را داد و توسط سربازان گمنام امام زمان و سرویس‌های اطلاعاتی همکار به درک واصل شد.”

از جزئیات چنین حملاتی و هویت افرادی که به گفته وزیر اطلاعات ایران در جریان آنها بازداشت یا کشته شده‌اند، هنوز گزارشی منتشر نشده است.

در حملات دو گانه صبح چهارشنبه گذشته در تهران پنج مهاجم هم‌زمان به ساختمان ملاقات مردمی مجلس ایران و آرامگاه آیت الله خمینی در جنوب پایتخت حمله کردند.

در جریان این حملات ۱۷ نفر کشته و بیش از ۴۰ نفر زخمی شدند.

در همین حال، صبح امروز (شنبه ۱۰ ژوئن – ۲۰ خرداد) حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی ایران، گزارش کرده بود “اعضای یک تیم تروریستی در اطراف تهران به دام تور اطلاعاتی مأموران نیروی انتظامی افتادند و دستگیر شدند.”

به گزارش خبرگزاری میزان، متعلق به قوه قضاییه ایران، هفت “عامل پشتیبانی” حملات چهارشنبه تهران در استان البرز دستگیر شده‌اند و رئیس پلیس ایران هم از بازداشت یک “تیم تروریستی” در اطراف پایتخت خبر داد.

همزمان پلیس امنیت تهران هم گزارش کرده خودروی مورد استفاده مهاجمان را پیدا کرده است.

به گفته پلیس تهران مهاجمان با همین خودرو به آرامگاه آیت الله خمینی رفتند و ” پس از پیاده کردن دو تروریست در آن محل به مرکز شهر رفته و پس از پارک خودرو برای انجام عملیات تروریستی راهی مجلس شدند.”
از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.