گزارشی از بازداشت های گسترده پس از حملات تهران / اسامی

دوشنبه, 22ام خرداد, 1396
اندازه قلم متن

وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه ایی در وب‌سایت رسمی خود از بازداشت ۴١ نفر در استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی و تهران خبر داده است درحالی که برخی منابع داخلی از بازداشت بیش از ٧٠ نفر بعد از حوادث تروریستی تهران، خبر می دهند. جزییات بازداشت و اسامی برخی از شهروندان بازداشت شده درپی می آید.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وزارت اطلاعات با انتشار اطلاعیه ای در وب‌سایت رسمی خود در تاریخ ۱۹ خردادماه ۱۳۹۶، از بازداشت ۴١ نفر در استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی و تهران در واکنش به حملات تروریستی تهران خبر داده است. این درحالی است که برخی منابع داخلی بازداشت شدگان را بیش از ٧٠ نفر اعلام کرده اند.

از هویت و سرنوشت عمده بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست با اینحال بررسی جزییات تعداد اندکی از بازداشت ها نشان می دهد که در زمان بازداشت، این افراد مورد ضرب و شتم غیرلازمی قرار گرفته اند.

اسامی تعدادی از بازداشت شدگان که هویت آنان توسط هرانا احراز شده به شرح ذیل است؛

برهان مظفری فرزند رحمان، ٣۶ ساله، فارغ‌التحصل رشته جغرافیای شهری از دانشگاه تهران، فرمان (فاروق) فرزند رحمان، ٣٣ ساله، دیپلم علوم انسانی، شهروندان بازداشت شده در روستای خراجیان از توابع شهرستان روانسر واقع در استان کرمانشاه.
یوسف بهرامی فرزند امین، یاسر حسن‌زاده فرزند مولود و ماکوان احمدی، شهروندان بازداشت شده در شهرستان پاوه واقع در استان کرمانشاه.
بهمن غلامی، بازداشت شده در شهرستان روانسر واقع در استان کرمانشاه.
آواره، صلاح و عبدوالقادر، شهروندان بازداشت شده درمنطقه دولتانچک از توابع شهرستان سردشت واقع در استان آذربایجان غربی (صرفا اسامی کوچک احراز شده).
از سرنوشت شهروندان مذکور پس از بازداشت اطلاعی در دست نیست همچنین رسانه های رسمی و نهادهای دولتی در خصوص جزییات بازداشت های صورت گرفته سکوت کرده اند.

لازم به یادآوری است، روز چهارشنبه، ۱۷ خردادماه ۱۳۹۶، دو حادثه تروریستی در آرامگاه آیت الله خمینی و مجلس شورای اسلامی در تهران رخ داد که آمار تلفات آن به ۱۷ نفر رسیده است و تعداد زخمی‌های این حمله ۵۲ نفر نفر اعلام شده است. در میان جان باختگان دو فعال صنفی و یک کارگر فضای سبز نیز به چشم میخورد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.