اعتراض یوسف عمادی به عدم اجرای اصل تفکیک جرایم

سه شنبه, 23ام خرداد, 1396
اندازه قلم متن

یوسف عمادی از متهمان “پرونده سایت برگ موزیک” که هم اکنون در بند هشت زندان اوین به سر می برد، روز گذشته در اعتراض به عدم اجرای اصل تفکیک جرایم و جداساختن او از سایر زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ آن زندان اقدام به تحصن اعتراضی نمود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶، یوسف عمادی زندانی بند هشت زندان اوین به علت اعتراض به عدم اجرای اصل تفکیک جرایم با برخورد تند رئیس اندرزگاه مواجه شد.

برخورد غیرمحترمانه صورت گرفته با یوسف عمادی منجر به تحصن چند ساعته وی در محل افسرنگهبانی بند شد.

پس از چند ساعت حضور اعتراض آمیز سرانجام با گفتگو و وعده مساعد برای بررسی مطالبات قانونی، یوسف عمادی به تحصن خود پایان داد.

یوسف عمادی از متهمان “پرونده سایت برگ موزیک” اخیرا نیز با گشایش پرونده دیگری در شعبه دوم بازپرسی به “تبلیغ علیه نظام” از طریق ارتباط با رسانه ها متهم شده است، این پرونده که در زمانی که او تحمل حبس می کند مفتوح شده هم اکنون در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در جریان است. همچنین گزارش شده است این زندانی شنبه شب بدون دلیل یا اطلاع قبلی از بند ۳۵۰ اوین به بند ۸ این زندان و میان زندانیان عادی منتقل شد.

آقای عمادی به همراه مهدی رجبیان و حسین رجبیان در رابطه با فعالیت یک وب سایت بارگذاری موسیقی به نام “برگ موزیک” در مهرماه ۱۳۹۲ در دفتر کارشان در ساری بازداشت و به بند دو الف بازداشتگاه سپاه پاسداران منتقل شدند.

این سه زندانی نهایتا پس از تحمل دو ماه بازداشت در بند دو-الف سپاه، با تودیع وثیقه‌ی ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

به گفته سازمان عفو بین الملل، یوسف عمادی آهنگساز است و در زمان بازداشت مسئولیت فروش سی‌دی‌های سایت برگ موزیک را برعهده داشت.

یوسف عمادی، مهدی و حسین رجبیان آذرماه ۱۳۹۴ از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در مرحله بدوی هر کدام به تحمل شش سال حبس تعزیری و جریمه‌ی نقدی محکوم شدند که این احکام در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر تهران به سه سال حبس تعزیری، سه سال حبس تعلیقی و پرداخت ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی تقلیل یافت. این سه زندانی خردادماه ۹۵ جهت اجرای حکم سه سال حبس تعزیری خود را به زندان معرفی کردند.

گفته میشود این سه زندانی در مراحل مختلفی از پرونده از دسترسی به وکیل محروم بودند و در زمان دادرسی بر اینکه اعترافات تحت فشار از آنان اخذ شده است تاکید کرده بودند.

لازم به اشاره است یوسف عمادی در مدت زمان حضور خود در زندان ار امکان اعزام به مرخصی محروم مانده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.