بازداشت دو شهروند بهایی در شاهین شهر

چهارشنبه, 24ام خرداد, 1396
اندازه قلم متن

نوشین سالکیان و فریده عبدی، دو شهروند بهایی در شهرستان شاهین شهر واقع در استان اصفهان در پی احضار و مراجعه به شعبه یک دادسری شاهین شهر، بازداشت و به زندان دولت آباد اصفهان منتقل شدند. طی شبانه روز گذشته دست کم هفت شهروند بهایی دیگر نیز در استان گلستان بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته، سه شنبه، ۲۳ خردادماه ۱۳۹۶، نوشین سالکیان و فریده عبدی، دو شهروند بهایی در شهرستان شاهین شهر واقع در استان اصفهان در پی احضار و بازجویی دو ساعته در شعبه یک دادسرای این شهرستان بازداشت و به زندان دولت آباد اصفهان منتقل شدند.

اتهامات این دو شهروند بهایی “اقدام علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” عنوان شده است.

یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: ” بعداز ظهر روز گذشته، نوشین سالکیان و فریده عبدی، دو شهروند بهایی در پی اخطاریه قبلی صادره در ۲۱ خردادماه، به شعبه یک دادسرای شاهین مراجعه کردند و پس از بازجویی دو ساعته بازداشت و به زندان دولت آباد اصفهان که محل نگهداری زنان زندانی است، منتقل شدند.”

گفتنی است، روز گذشته، مریم دهقان یزدلی، مژده ظهوری (فهندژ)، فرح تبیانیان (ثنائی) و هوشمند دهقان یزدلی، چهار شهروند بهایی که در سال ۱۳۹۴ همراه با بیست شهروند بهایی دیگر در استان گلستان به احکام قضایی محکوم شدند، با مراجعه ماموران به محل سکونتشان بازداشت شدند. شیدا قدوسی، پونه ثنائی( تیموری) و نازی تحقیقی سه شهروند بهایی دیگر این استان هستند که پس از تماس اداره اطلاعات جهت اجرای حکم خود را به زندان معرفی کردند. گفته میشود مراجعات مشابه دیگری نیز به منازل برخی شهروندان بهایی این استان صورت گرفته که احتمالا تعداد بازداشت شدگان روز گذشته را افزایش دهد.

پیش تر ده نهاد حقوق بشری با انتشار بیانیه مشترکی از اتحادیه اروپا خواستند تا در یک اقدام فوری، مانع آزار و اذیت شهروندان بهائی و لغو احکام زندان‌شان از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران شوند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.