شراگیم زند: آتش به اختیارها و پرسش های متداول

شنبه, 27ام خرداد, 1396
اندازه قلم متن

هرچه ما خواستیم به این مقوله آتش به اختیار ورود نکنیم نشد… صبح امروز گروهی از جوانان مومن و انقلابی بعد از نماز جمعه با نوشتن طوماری از قوه قضائیه خواستند که در برابر عمل غیرشرعی ورود زنان به ورزشگاه در جریان مسابقات تیم ملی والیبال، مسئولین وزارت ورزش و جوانان را تحت پیگرد قرار دهد و تاکید کردند که در صورت کوتاهی قوه قضائیه، آنها خود با توجه به فرمایش رهبری آتش به اختیار خواهند بود و می‌روند آتش خود را به اختیار مسئولین مربوطه فرو می‌نمایند.

این مساله موجی از نگرانی در میان مسئولین و غیر مسئولین به وجود آورد و سوالهای زیادی به تحریریه ایران وایر واصل شد که اصولا این پدیده آتش به اختیاری چیست و چگونه عمل می‌کند و اصولا با کپسول خاموش می‌شوند یا با بیل و دهها سوال دیگر از این دست که ما سعی می‌کنیم در این فرصت برای روشن شدن جوانب ماجرا به برخی از این سوالها پاسخ دهیم:

سوال اول: لطفا به طور مشخص بفرمائید که این آتش به اختیارها چه کسانی هستند و چطور می‌توان یک آتش به اختیار را از یک آتش بی اختیار تشخیص داد؟

پاسخ: آتش به اختیار به عامل خودسر و خودجوشی گفته می‌شود که دارای مجوز شفاهی از سوی مقام معظم رهبری برای انجام هرگونه عملیات گازانبری علیه دشمن فرضی و غیر فرضی باشد. به سایر آحاد جامعه که در این شرایط می‌سوزند و می‌سازند آتش بی اختیار گفته می‌شود.

سوال دوم: در برخورد با یک آتش به اختیار باید چه نکات ایمنی رعایت شود.

پاسخ: از آنجا که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است بهترین کار این است که اصلا با این افراد برخورد نکنیم… ولی اگر به هر شکل برخوردی اتفاق افتاد باید سه بار در کمال ادب و متانت بگوئید “غلط کردم” و اگر جواب نداد سه بار هم بگوئید “جانم فدای رهبر” و اگر باز بیخیال نشدند سعی کنید در جهت عکس آتش به اختیار ها تا جایی که توان دارید با تمام سرعت بدوید.

سوال سوم: نقطه ضعف یک آتش به اختیار کدام است؟ یا چطور میتوانیم بر یک آتش به اختیار غلبه کنیم؟

پاسخ: اگر آتش به اختیار مذکر باشد نقطه ضعفش که می‌تواند آتشش را موقتی و یا دائمی خاموش نماید، زدن ضربه ی شدید و ناگهانی بین پاهاست… به غیر از این مورد نقطه ضعف دیگری برای آتش به اختیارها متصور نیست چرا که هم از نظر تجهیزات رزمی و سلاح کاملا مجهز هستند و هم از نظر حمایت قانونی کل قوه قضائیه و داستگاههای امنیتی پشتشان است.

سوال چهارم: آیا آتش به اختیار مد نظر مقام معظم رهبری فقط در حوزه جنگ نرم مطرح است یا این حکم در تمامی زمینه ها اعم از نرم و سخت می‌تواند ساری و جاری باشد؟

جواب: از آنجا که کلا سیستم اینگونه است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند «کلاه» و عده ای می‌روند کلاه را همراه با «سَر» می‌آورند، بسیار خوشبینانه است اگر فکر کنیم جوانان مومن و انقلابی آتشباریهای خود را معطوف خواهند کرد به کارهای تبلیغاتی و فرهنگی…یعنی اسلحه و باطوم و اسپری فلفل خود را زمین خواهند گذاشت و با قلم هایشان به میدان خواهند آمد… تصورش هم سخت است… فراموش نکنید که قلم اسلحه کسی ست که چیز سفت دیگری دم دست ندارد!

سوال پنجم: الان این بنری که شما اول نوشته به آن اشاره کردید واقعی ست؟ ورود بانوان به ورزشگاه غیر شرعی ست و مسئولین ورزشی باید محاکمه شوند یعنی چه؟ واقعا این حجم از بلاهت فوتوشاپ نیست؟

جواب: شما هم انگار تنت می‌خاره عزیز من… شماره های موبایل خودشون رو هم این عزیزان آتش به اختیار در زیر امضاهاشون نوشتن… می‌خوای جواب سوالت رو بدونی یه تماس بگیر و از خودشون بپرس… الکی شر واسه ما درست نکن! با تشکر.
از: ایران وایر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.