درگیری سنندج: پنج تن از اعضای یک خانواده دستگیر شدند

یکشنبه, 4ام تیر, 1396
اندازه قلم متن

پس از درگیری روز جمعه در سنندج نیروهای امنیتی به بازداشت تعدادی از اقوام جان باختگان حادثه پرداختند از جمله امروز، انور حسین پناهی و شب گذشته، زبیر، انور و احمد حسین پناهی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. در همان روز واقعه نیز افشین حسین پناهی دیگر عضو این خانواده در منزل خود بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز جاری، یکشنبه ۴ تیرماه ۱۳۹۶، انور حسین پناهی و شب گذشته زبیر و احمد و انور حسین پناهی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

روز جمعه نیز افشین حسین پناهی، در روستای محل زندگی خود در توابع دهگلان بازداشت شد.

روز جمعه ۴ تن از اعضای مخفی یک حزب سیاسی که به کمین نیروهای قرارگاه حمزه سپاه پاسداران افتاده بودند به تبادل آتش روی آوردند. در این درگیری سه تن از افراد تحت محاصره به نامهای حامد سیف پناهی، بهزاد نوری و صباح حسین پناهی جان باختند و نفر چهارم به نام “رامین حسین پناهی” در حالی که زخمی بود دستگیر شد.

رامین و صباح نسبت دایی و خواهرزادگی در این میان داشتند.

نسبت نزدیک این دو فرد دخیل در ماجرای سنندج باعث شد تا دایره بازداشت نیروهای امنیتی پس از این واقعه بر خانواده حسین پناهی در مناطق حومه قروه تمرکز بیشتری پیدا کند.

انور و افشین حسین پناهی برادران رامین، فرد دستگیر شده حادثه سنندج هستند و افراد دیگر نیز نسبت هایی چون عمو زادگی با این افراد دارند.

یک منبع مطلع پیشتر در رابطه با بازداشت افشین حسین پناهی به گزارشگر هرانا گفت “بازداشت افشین صرفا به خاطر نسبت برادری با رامین و همچنین بخاطر اینکه صباح خواهرزاده وی بوده است صورت گرفته، پیش از این هم سابقه داشته است که بعد از درگیری نزدیکترین عضو خانواده فرد جان باخته یا دستگیر شده را در این منطقه دستگیر کرده اند. این بازداشت ها شکلی از تحمیل هزینه به خانواده فرد به دلیل فعالیت فرد دیگری است.”

در میان افراد بازداشت شده انور حسین پناهی چهره ای شناخته شده است که پیشتر در تاریخ ۱۵ آبان ماه ۱۳۸۶ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و در سال ۱۳۸۷ از سوی شعبه دو دادگاه انقلاب به ریاست قاضی حسن بابائی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و محاربه به اعدام محکوم شد که این حکم بعدها به ۶ سال حبس تعزیری تقلیل یافت و وی نیز با پایان حبس از زندان آزاد شد.

لازم به یادآوری است در حادثه روز جمعه سنندج “رامین حسین پناهی” در حالی که زخمی شده بود دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل شد. هر چند دو گلوله به ناحیه کمر و پای او اصابت کرده ولی جان او از این بابت در خطر نیست. در حال حاضر خطر شکنجه و جان باختن تحت بدرفتاری های احتمالی او را بیشتر تهدید می کند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.