یاشار سلطانی در مردادماه از سوی قاضی صلواتی محاکمه می‌گردد

جمعه, 9ام تیر, 1396
اندازه قلم متن

یاشار سلطانی در صفحه توییتر خود اعلام کرده است که در مردادماه سال جاری در شعبه پانزده انقلاب محاکمه می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، یاشار سلطانی در صفحه شخصی خود در توییتر با انتقاد از اظهارات اخیر شهردار تهران، از دادگاه خود در مردادماه خبر داده و گفته است که ریاست این دادگاه بر عهده قاضی صلواتی خواهد بود.

یاشار سلطانی، مدیرمسئول سایت معماری نیوز، در تاریخ ۲۷ شهریورماه ۹۵ به دلیل افشای لیست واگذاری‌های شهرداری تهران، به دادگاه رسانه تهران احضار و دستگیر شده بود و پس از دو ماه بازداشت با قرار وثیقه آزاد شد.

سایت «معماری نیوز» در سال گذشته اقدام به انتشار گزارشی از سازمان بازرسی کل کشور کرده بود که براساس آن شهردار تهران ۱، ۱۰۰، ۰۰۰ متر مربع زمین، خانه ویلایی و آپارتمان به ارزش چند هزار میلیارد تومان به برخی افراد واگذار کرده است. نام برخی از اعضای شورای شهر تهران نیز در این لیستت وجود دارد. گفته می‌شود ارزش مالی این واگذاری ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است.

انتشار این گزارش واکنش‌های مختلفی را برانگیخت. برخی این مساله را تکذیب کردند و برخی دیگر نیز گفتند سازمان بازرسی در این‌باره از شهرداری تهران سوال پرسیده و گزارشی در کار نبوده است. مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران در این زمینه گفته بود: «اگر علیه هم حرف بزنیم مطمئن باشید که همه بازنده خواهیم بود.»

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در نامه های جداگانه ای درخواست بازداشت سلطانی را داده بودند اما پس از آنکه با واکنش منفی افکار عمومی و چهره های سیاسی مواجه شدند، بازداشت سلطانی را تصمیم سیستم قضایی عنوان و مدعی شدند شکایتی نکرده و مدعی العموم وارد ماجرا شده است.

دادستان تهران در ششم آبان ماه ۹۵ با اشاره به این‌که بعد از بازداشت یاشار سلطانی «عده‌ای گفتند بازداشت این فرد برای جلوگیری از افشای فساد بوده»، گفت: «این برداشت صحیح نیست و این دو مطلب ارتباطی به هم ندارند». او اضافه کرد که گرچه «مدیران شهرداری از بابت تخلف احتمالی تعقیب می‌شوند»، اما این مساله به معنای «مجاز بودن اقدام سایت‌ها در انتشار نامه متضمن تحقیقات مقدماتی مراجع قضایی نیست»

جعفری دولت‌آبادی هم چنین اظهار کرد، در بخش دوم پرونده که «مرتبط با یکی از اتهامات یاشار سلطانی» است، تحقیقات دادستانی نشان‌دهنده آن است که «اقدام متهم نوعی هماهنگی و همراهی با جریان خاص سیاسی است».


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.