دست کم ٧ زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند

چهارشنبه, 14ام تیر, 1396
اندازه قلم متن

سحرگاه امروز از ۱۱ زندانی منتقل شده به سلول های انفرادی دست کم ٧ زندانی که عمدتا از محکوم شدگان به قصاص بودند در محوطه زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز ۱۱ تیرماه ۱۳۹۶، دست کم ۱۱ زندانی از محکومان به قصاص، جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی زندان رجایی شهر کرج منتقل شدند. سحرگاه امروز حکم اعدام دست کم ٧ تن از این زندانیان اجرا شد.

هویت دو تن از اعدام شدگان صبح امروز که پیش تر توسط هرانا احراز شده است عبارت است از “قهرمان علی عباسپور” و “عباس یوسفی”.

از ١١ زندانی منتقل شده جهت اجرای حکم اعدام ٧ تن از این زندانیان به دار آویخته شدند و ۴ نفر با جلب رضایت اولیای دم، به بند بازگشتند.

“رضا نیعتی”، “سید محمد سید عبدالله” هویت احراز شده دو تن از زندانیانی است که با جلب مهلت از شاکیان به بند بازگردانده شدند و از اجرای حکم اعدام نجات یافتند.

هرانا پیشتر هویت پنج تن از زندانیانی که ۱۱ تیرماه به سلول های انفرادی منتقل شده بودند را احراز کرده بود؛ “قهرمان علی عباسپور”، “رضا نیعتی”، “سید محمد سید عبدالله”، “عباس یوسفی” و “امید رستمی”.

این زندانیان که روز ۱۱ تیرماه به سلول انفرادی منتقل شدند روز گذشته اجازه یافتند برای آخرین بار با خانواده های خود ملاقات داشته باشند.

در بین اعدام شدگان قهرمان علی عباسپور فردی است که طی یک درگیری طایفه ای متهم به ارتکاب قتل شد و سپس در پی برگزاری مراسم قسامه در حالی که اسناد کافی علیه او وجود نداشت به اعدام محکوم شد.

یک منبع مطلع از نحوه محاکمه آقای علی عباسپور به گزارشگر هرانا گفت:” قهرمان علی عباسپور در دادگاه ۷۱ کیفری استان تهران با استناد به اولین اقرار متهم در زمان بازپرسی، با علم قاضی و مبنی بر اینکه با توجه به جثه بزرگ متهم بعید است که در زیر شکنجه اقرار کرده باشد، به اعدام محکوم شد. این در حالی است که بازپرس پرونده از اولین اقرار متهم صرف نظر کرده و آن را رد کرده بود. حکم اعدام وی در دیوان عالی کشور عینا تایید شد.”

امید رستمی دیگر اعدام شده اهل اسلامشهر است که با اتهام ارتکاب قتل، در حالی که کمتر از ۲۸ سال سن داشت اعدام شد.

لازم به اشاره است صبح امروز که قرار بود حکم اعدام این زندانیان در زندان رجایی‌شهر کرج برگزار شود، همزمان خانواده‌های زندانیان و شاکیان خارج از زندان‌ حضور داشتند که منجر به درگیری بین آنها در حدود ساعت ۶ صبح شد که به دلیل شدت گرفتن درگیری‌ها، مأموران نیروی انتظامی مجبور به شلیک تیر هوایی به منظور متفرق کردن افراد شدند.

روز گذشته، ۱۳ تیرماه، نیز حکم اعدام یک مرد در زندان قائمشهر به اجرا درآمد. دو زندانی با اتهام ارتکاب قتل در زندان مرکزی ارومیه اعدام شدند. همچنین در حاشیه یک سالن ورزشی در ملأعام در شهر تربت حیدریه حکم اعدام دو زندانی متهم به “تجاوز” به اجرا درآمد.

همچنین در روزهای اخیر زندانهای کرمان، زاهدان، اصفهان، زنجان و رشت نیز شاهد اجرای حکم اعدام بودند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها: , ,

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.