فراخوان جبهه نجات ملی مصر به تظاهرات میلیونی در اعتراض به “تقلب” در همه پرسی

دوشنبه, 27ام آذر, 1391
اندازه قلم متن

جبهه نجات ملی مصر در اعتراض به آنچه که آن را ” تقلب گسترده” در جریان برگزاری همه پرسی قانون اساسی نامید ، مردم این کشور را به برگزاری تظاهرات میلیونی در روز سه شنبه آینده فرا خواند.

بر اساس گزارش العربیه، ۱۰ سازمان حقوقی و مدنی نظارت بر همه پرسی قانون اساسی در مصر طی گزارشهایی جداگانه از وقوع تقلب گسترده در مرحله اول همه پرسی قانون اساسی خبر دادند.

بر اساس این گزارش، سازمان های حقوقی و مدنی مصر با اعلام اینکه در همه پرسی قانون اساسی این کشور تقلب روی داده، خواهان ابطال نتایج آن و نیز برگزاری مجدد همه پرسی شدند.

عبدالغفار شکر یکی از اعضای جبهه نجات ملی در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد که این جبهه خواهان نظارت دقیق قضات بر مرحله دوم همه پرسی است.

وی کمیته عالی انتخابات مصر را به گفت و گو با جبهه نجات ملی درباره برخی گزارش های مربوط به وقوع تقلب در جریان برگزاری همه پرسی ، فرا خواند.

سخنگوی ائتلاف مخالفان تاکید کرد، در این گفت و گو بر ابطال نتایج مرحله اول همه پرسی و برگزاری آن در دو روز متوالی با نظارت دقیق قضات پافشاری خواهد شد.

این درحالی است که کمیته عالی انتخابات مصر در یک کنفرانس مطبوعاتی وقوع هر گونه تقلب در جریان همه پرسی این کشور را رد کرد.

زغلول البلشی دبیرکل کمیته عالی انتخابات مصر اعلام کرد که تقلب‌های بسیار کوچکی رخ داده اما تاثیری بر نتیجه همه پرسی ندارد و نمی‌ توان بر اساس آن همه پرسی را باطل اعلام کرد.

این در حالی است که گروه اخوان المسلمین از اعلام نتایج غیر رسمی مرحله اول همه پرسی استقبال کرد.

بر اساس برخی گزارش های غیر رسمی ۵۶% از مردم مصر در مرحله اول همه پرسی به پیش نویس قانون اساسی جدید رای مثبت داده اند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.