انتقال یک زندانی در زندان مرکزی سنندج جهت اجرای حکم اعدام

چهارشنبه, 21ام تیر, 1396
اندازه قلم متن

یک زندانی با اتهام “قتل” در زندان مرکزی سنندج جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شد. در هفته های اخیر موج کم سابقه ای از اعدام، زندانهای سراسر کشور را در بر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۲۰ تیر ماه ۱۳۹۶، یک زندانی با اتهام “قتل” به سلول انفرادی زندان مرکزی سندج منتقل شد.

هویت این زندانی توسط هرانا “عبدالله پیشکار” احراز شده است. این زندانی به اتهام “قتل” به قصاص محکوم شده است.

گفتنی است که سحرگاه امروز نیز، دو زندانی با اتهامات “قتل” و “حمل و نگهداری موادمخدر” در زندان مرکزی ارومیه و  زندان همدان اعدام شدند.

همزمان همچنین دست کم ۱۱ زندانی در زندان رجایی شهر کرج جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادیمنتقل شدند. اتهام عمده منتقل شدگان “قتل” عمد گزارش شده است.

لازم به ذکر است در حالی موجی از اعدام بخصوص در رابطه با محکومان جرایم موادر مخدر در کشور، پس از ماه رمضان، مجددا به راه افتاده که مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و کاهش چشمگیر مجازات اعدام است.

نمایندگان مجلس پیش تر از قوه قضاییه خواسته بودند تا زمان پایان این بررسی از اعدام دست کم ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام در رابطه با مواد مخدر خودداری کند با اینحال قوه قضاییه در عمل بی این خواسته بی اعتنایی پیشه کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.