جمهوری اسلامی حکومت اعدام: دست کم ٧ زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند

چهارشنبه, 21ام تیر, 1396
اندازه قلم متن

دست کم ٧ زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند، این زندانیان روز ۱۹ تیرماه به سلول های انفرادی منتقل شده بودند. در هفته های اخیر موج کم سابقه ای از اعدام، زندانهای سراسر کشور را در بر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، گروه پر تعدادی از زندانیان در زندان رجایی شهر کرج مورخ ۱۹ تیرماه جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی منتقل شدند. اتهام عمده منتقل شدگان “قتل” عمد گزارش شده بود.

سحرگاه امروز حکم اعدام ٧ تن از این زندانیان در محوطه این زندان به اجرا گذاشته شد.

هویت این زندانیان توسط هرانا؛ مهرداد صاعبی افشار، محمد شیرزاد، حمید اسلامی، مهدی احمدی، نادر کمانی، ولی خزایی و محمد همه وند احراز شده است.

از بین زندانیان منتقل شده برای اجرای حکم ۴ زندانی با هویت محمد هدی، امید، نادر محمدی و شمس الله (شمسعلی) عبدلی که از ۲۰ سال پیش در زندان به سر می برد و ۲ زندانی با هویت نامعلوم از جمله افرادی بودند که پیش از اجرای حکم به بند خود بازگردانده شد. هر چند مشخص نیست این بازگشت ها تماما بابت رضایت اولیای دم بوده یا موافقت با دادن مهلتی کوتاه به زندانی به هدف جلب رضایت شکات بوده.

در روزهای اخیر زندانهای مختلفی در سراسر کشور از جمله زاهدان، همدان، اراک، رشت، گرگان، مهاباد شاهد اعدام زندانیان جرایم مواد مخدر یا قتل بوده اند.

لازم به ذکر است در حالی موجی از اعدام بخصوص در رابطه با محکومان جرایم موادر مخدر در کشور، پس از ماه رمضان، مجددا به راه افتاده که مجلس شورای اسلامی در حال بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر و کاهش چشمگیر مجازات اعدام است.

نمایندگان مجلس پیش تر از قوه قضاییه خواسته بودند تا زمان پایان این بررسی از اعدام دست کم ۵ هزار زندانی محکوم به اعدام در رابطه با مواد مخدر خودداری کند با اینحال قوه قضاییه در عمل بی این خواسته بی اعتنایی پیشه کرده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.