سفره تخلف بار دیگر در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پهن شد: طعم تخریب زیر زبان اورژانس هسته ای

سه شنبه, 27ام تیر, 1396
اندازه قلم متن

در چند ماه اخیر، تخلفات در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان زخم ناسوری شد که مدام سر باز می کند و تازه تر می شود. اما این زخم های کهنه مرهمی ندارد و همچنان مسوولان دانشگاه همچون کبک سر در برف فرو برده اند و زمستان اعمالشان را به نظاره نشسته اند.

ه گزارش انتخاب خبر، سفره این تخلفات کشدار پس از انتخابات نیز دوباره پهن شد و همچنان مانند گذشته جریان تخلفات(بیوتروریسم و کسب و کارخانوادگی با رانت دولتی و…) در بیمارستان های چمران و فارابی سایه گستر است. این بار تخلف تخریب در تنها اوژانس هسته ای اصفهان که در شرق واقع شده است صورت گرفته است. اورژانس همجوار نیروگاه انرژی هسته ای اصفهان است و ساخت آن با نظارت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استانداری صورت گرفته است.

سزاوار نیست که مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچون دکتر یوسفی و دکتر اشرفی ریاست بیمارستان فارابی به این مکان استراتژیک اصفهان صدمه ای وارد کنند. شواهد نشان می دهد که ساختمان اولیه و کمکی این مکان تخریب و محل پارک خودروهای پزشکان بیمارستان فارابی شده است.

سم سوء مدیریت ها همه جا پاشیده شده است و حالا زهر این سم گلوی اصفهان را می فشارد. فریاد سوء مدیریت هر روز بیشتر می شود و انگار گوش متولیان و بازرسان کر شده است. سوال اینجاست که چرا به جای رسیدگی به تخلفات قبلی این دو فرد مزبور باز هم باید شاهد تخلفی دیگر از این قماش باشیم. خلاف های مشهود و پی در پی یک بیمارستان و معاونت پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی از بین بردن بیت المال و بودجه علوم پزشکی و… ریشه های اعتماد مردم را سست می کند. آنهایی که دست به چنین اقدام بی شرمانه ای علیه امنیت و سلامت مردم زده اند باید پاسخگو باشند.

این اقدام آنان علیه ارگان سازنده اورژانس هسته ای چگونه قابل جبران است؟ ارگانی که تلاشگران عرصه پیکارند در مقابل دشمنان داخلی و خارجی. بزرگمردانی که با ساختن تنها اورژانس هسته ای کشور به فکر سلامت مردم هستند. اورژانسی که چیدمان آن با کاشی و سرامیک های ضد اسید ساخته شده و تمام هزینه های آن چند برابر یک ساختمان معمولی است. هزینه های گزاف ساخت این اورژانس از یک سو و تخریب آن از سویی دیگر و از بین بردن بیت المال، و تغییر کاربری اورژانس هسته ای به دیالیز و تعبیه کولر و از بین بردن تهویه آن برای منافع شخصی، تیشه به ریشه همه فعالیت های ایمنی هسته ای زده است. اگر فردی تحت تشعشعات انرژی هسته ای قرار گیرد به کدام مکان باید ارجاع داده شود؟

به نظر می رسد این سیاست مسوولان دانشگاه علوم پزشکی که طی روزهای اخیر شاهد آن بوده ایم در جهت تخریب ساخت و سازهای نهادهای انقلابی است که دود آن به چشم مردم می رود و امنیت و سلامت عمومی را هدف قرار می دهد.

حالا دیگر وزیر بهداشت و درمان باید از خواب غفلت بیدار شود و فکری به حال اوضاع آشفته و نابسامان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بیمارستان فارابی بکند و در مقابل رانت خواری ها بایستد و به تخلفات مسوولان این دانشگاه، بیمارستان و مدیران آن رسیدگی کند تا هر روز شاهد این حجم زیاد تخلف و رانت خانوادگی و برداشت بی حساب از یارانه وزارت بهداشت در جیب مدیران ثروتمند دون پایه نباشیم.

از: انتخاب خبر


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.