عسگر اکبرزاده به دادگاه انقلاب اهر احضار شد

پنجشنبه, 5ام مرداد, 1396
اندازه قلم متن

دادگاه انقلاب اهر با ارسال احضاریه‌ای برای عسگر اکبرزاده، این فعال ترک (آذری) را برای ارائه دفاعیه پیرامون اتهامات مطروحه به محل این دادگاه احضار کرده است. آقای عسگر زاده مورخ ۱۷ مردادماه باید در دادگاه حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادگاه انقلاب اهر با ارسال احضاریه ای عسگر اکبرزاده را احضار کرده است.

بر اساس اطلاعیه ارسالی این شهروند اردبیلی لازم است روز ۱۷ مردادماه در محل این دادگاه برای ارائه دفاعیه پیرامون اتهامات مطروحه حاضر شود.

“تشکیل و اداره دستجات مخالف نظام به قصد برهم‌ زدن امنیت عمومی کشور” اتهامی است که اکبرزاده و دیگر احضار شدگان این پرونده جهت دفاع از خود در تاریخ یاد شده در دادگاه انقلاب اهر حضور خواهند یافت.

اولین جلسه حضور جهت رسیدگی در این پرونده نیز که قرار بود در ۲۶ فروردین امسال برگزار شود به علت تغییر شعبه رسیدگی از دادگاه انقلاب اهر به شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز و به جهت اعتراض و عدم تن‌دهی احضار شدگان به این تصمیم که آن را مغایر با قوانین آیین دادرسی مدنی و کیفری می‌دانستند لغو شده بود.

زمینه طرح اتهامات نسبت داده شده در این پرونده، برگزاری مراسم روز جهانی زبان مادری در سال ۹۲ توسط جمعی از فعالان است.

مراسمی که در آن آقای عسگرزاده به همراه دهها تن دیگر در یورش نیروهای انتظامی-امنیتی اهر بازداشت و پس از بازجویی و انتقال به زندان اهر به قید وثیقه آزاد شده بودند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.