گزارشی از اعتصاب غذای ۴ زندانی در اردبیل و کرج

جمعه, 6ام مرداد, 1396
اندازه قلم متن

سید حسن حسینی، زندانی که اخیرا اقدام به خودکشی کرده بود به همراه عباس طاهری در سلولهای انفرادی اندرزگاه ۵ زندان رجایی شهر کرج از روز گذشته اعلام اعتصاب غذا کردند. محسن رضایی دیگر زندانی محکوم به اعدام در زندان رجایی شهر کرج، از روز ۲۶ تیرماه، در اقدامی اعتراضی دست به اعتصاب غذا زده است. این زندانی سابقه ۳ بار سکته قلبی را دارد. همچنین از ۹ روز قبل یک زندانی به نام افشین ولی پور در زندان اردبیل در اعتصاب غذای اعتراضی به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سید حسن حسینی، زندانی که مدعی است قربانی فعالیت باندهای مافیایی درون زندان و کینه جویی مسئولینی که در فعالیت این باندها منفعت دارند شده است از روز گذشته دست به اعتصاب غذا زده است.

این زندانی مورخ ۴ تیرماه اقدام به خودکشی ناموفقی داشت. همزمان با این زندانی، یک زندانی دیگر به نام عباس طاهری فرزند قادر در همین محل دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است.

محسن رضایی
این زندانیان که محکوم به اعدام هستند از طرف حفاظت زندان تهدید شده اند که تا زمانی که شاکیان احکام اعدام انان را اجرا کنند در همین سلولهای انفرادی خواهند ماند.

هر دوی این زندانیان اکنون در سلولهای انفرادی (سوئیت) اندرزگاه ۵ زندان رجایی شهر کرج، بدون اجازه تماس با خانواده نگهداری می شوند.

علاوه بر دو زندانی مورد اشاره زندانی محکوم به اعدام دیگری به نام محسن رضایی در زندان رجایی شهر کرج در دوازدهمین روز اعتصاب غذای اعتراضی به سر می برد.
محسن رضایی، فرزند احمد متولد ۱۳۶۳ که از بابت اتهام قتل همسر در زندان رجایی شهر کرج به سر می برد از تاریخ ۲۶ تیرماه سال جاری در زندان رجایی شهر کرج دست به اعتصاب غذا زده است.

در تاریخ ١ مردادماه فشار خون این زندانی ٨ و نیم روی ۶ توسط بهداری زندان ثبت شده است که گواه افت شدید فشار خون این زندانی است.

تاکنون مسولین زندان هیچگونه واکنش یا رسیدگی نسبت به وضعیت این زندانی نداشته اند.

آقای رضایی که از سال ۸۹ در زندان به سر می برد در رابطه با چرایی اعتقاد خود به مستدل نبودن حکم صادره و زمینه اعتراضی او، در نامه ای که به هرانا ارسال کرده آورده است ” ۸ساله که بیگناه در زندانم یکسال تو انفرادی نگهم داشتند تا از دنیای بیرون بیخبر باشم وشواهد کذب و دروغین رو در کنا هم چیدند و منو گناهکار جلوه دادند و شهادتهاییکه توی پرونده هستش که اصلا شاهدی براش وجود نداره ولی باسم شاهدهای خیالی مدرک سازی کردند ودر نهایت حکم قصاص دادند ۸ساله که میخوام شهودین رو ببینم (اخه کجای قانون هست که شاهد بدونه حضور فیزیکی در دادگاه شهادتش مورد قبول گردد) شاید همچین شاهدهایی اصلا وجود نداشته باشد و ساختگیست چون اصلا حضور ندارند.”

آقای رضایی که مدعی است برای اخذ اقاریر اجباری در دوره بازداشت توسط نیروی انتظامی شکنجه شده است، در توصیف شکنجه هایش می گوید: “در یکسالی که در اگاهی بودم بسیار شکنجه دیدم، کشیدن ناخن شصت پایم که عفونت شدید کرد چون در انفرادی بودم ویکی از دنده هام شکست زیر شکنجه که مدت زیادی تنفس م بسیار مشکل بود وبسیار سختی کشیدم بخیه هایی در دهانم بابت جراحی لثه که چندروز قبل از این اتفاقات انجام شده بود وبخیه ها مانده بود بدون رسیدگی به بخیه ها یکسال ماند وصورتم بسیار ورم کرده بود واصلا هرچه میگفتم که این بخیه ها باید کشیده شود اصلا ترتیب اثر ندادند که خودم با قاشق پلاستیکی بعد از یکسال به زحمت کشیدمشان که عفونت شدیدی کرده بود بعد از دادگاه اولم سکته کردم ویکسال بعد دومین سکته رو زدم که سه ماه نابینا بودم وحرکت نداشتم وبعد مشکلات کبد بهم روی اوردوبعد معده وروده ودر تاریخ ۹۶/۴/۲۹سکته سوم که الان وصعیت خوبی ندارم”

محسن رضایی با ادعای اعمال نفوذ در پرونده، شکنجه های اعمال شده و تضییع حقوق خود از ۲۶ تیرماه علیرغم وضعیت سلامتی بسیار نامناسب دست به اعتصاب غذا زده است و برای رسیدگی به پرونده اش در شعبه ای دیگر که بیم تبانی و نفوذ نباشد پافشاری می کند.

از سوی دیگر در زندان اردبیل یک زندانی به نام افشین ولی پور فرزند اسدالله روز پنج شنبه ٢٩ تیرماه پس از اعتراض به مسولان زندان به بند قرنطینه این زندان تبعید شد.

این زندانی پس از انتقال به بند انظباطی قرنطینه هشت زندان دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است.

این زندانی پیش تر در بند جوانان این زندان نگهداری می شد و در حال حاضر نیز با قرار بازداشت از بابت اتهام “تهدید” در زندان به سر می برد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.