چهارده کیلو کاهش وزن؛ وضعیت نگران کننده نزار زکا، زندانی اعتصابی در اوین

جمعه, 6ام مرداد, 1396
اندازه قلم متن

نزار زکا، شهروند لبنانی محبوس در زندان اوین که در بیست و نهمین روز اعتصاب غذای اعتراضی خود به سر می برد با کاهش وزن و خونریزی معده روبروست. آقای زکا که مقیم آمریکا است مدت یک روز را به دلیل عوارض اعتصاب غذا در بیمارستان گذراند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نزار زکا شهروند لبنانی محبوس در زندان اوین از هشتم تیرماه دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده است.

آقای زکا به دلیل وخامت حال حاصله از اعتصاب، مورخ ۲۸ تیرماه به بیمارستانی خارج از زندان منتقل و پس از یک روز مجدد به اوین بازگردانده شد.

گزارش می شود آقای زکا پس از ۲۹ روز اعتصاب غذا حداقل ۱۴ کیلوگرم کاهش وزن داشته و در این مدت بخصوص هفته جاری چند بار دچار خونریزی معده شده است.

یک منبع آگاه از وضعیت این زندانی، ضمن تایید این خبر به گزارشگر هرانا گفت: “این زندانی با تاکید بر تحقق مطالباتش اعلام کرده است که یا مرگ یا آزادی. برای همین از تزریق سرم و استفاده از دارو و همینطور اعزام به بهداری زندان خودداری می کند.”

نزار زکا، ۵۰ ساله،که دارای اقامت دائم آمریکا است،‌ کارشناس فناوری اطلاعات و ارتباطات است و برای یک مؤسسه غیرانتفاعی فناوری اطلاعات در واشنگتن کار می‌کرد.

این شهروند لبنانی در روز ۲۷ شهریور سال ۹۴ در پنجمین سفر خود به ایران به دست مأموران امنیتی در تهران بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان اوین به سر می‌برد.

نزار زکا سال گذشته به ۱۰ سال زندان و چهار میلیون و ۲۰۰ هزار دلار جریمه نقدی محکوم شده است.

مقام‌های امنیتی ایران و سپاه نزار زکا را به «جاسوسی و همکاری با دولت متخاصم» متهم کرده اند، اما خانواده او این اتهامات را رد کرده‌ است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.