چهل و پنجمین روز اعتصاب غذا؛ گزارشی از آخرین وضعیت حبیب ساسانیان

یکشنبه, 8ام مرداد, 1396
اندازه قلم متن

حبیب ساسانیان از متهمان پرونده موسوم به “گامو” چهل و پنجمین روز اعتصاب غذای اعتراضی خود را در حالی در زندان تبریز پشت سر گذاشت که علاوه بر بیماری فشار خون و صرع با کاهش شدید وزن و تحلیل قوای جسمی روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حبیب ساسانیان زندانی محبوس در بند ۱۲ زندان مرکزی تبریز، که بیش از یک سال است به صورت بلاتکلیف در زندان به سر می برد، از ۲۳ خردادماه سال جاری اعتصاب غذای اعتراضی خود را آغاز کرده است.

یک منبع مطلع درباره آخرین وضعیت آقای ساسانیان به گزارشگر هرانا گفت: ” علیرغم گذشت چهل و پنج روز از اعتصاب غذای این زندانی سیاسی، هنوز هیچ اقدامی از سوی مسئولین صورت نگرفته است. خانواده ساسانیان نگران وضعیت سلامتی وی هستند”.

حبیب ساسانیان شاعر اردبیلی محبوس در زندان تبریز
این منبع مطلع در ادامه افزود “حبیب قبل از اعتصاب ۸۰ کیلوگرم وزن داشت در روزهای اخیر برای آخرین بار که وزن او ثبت شده خبر از کاهش ۲۰ کیلوگرمی وزن او بوده. به غیر از موضوع کاهش وزن پای چپ او دچار بی حسی شده و می لنگد، با توجه به اینکه حبیب حدس می زند استفاده از قرص های تجویزی در دوره اعتصاب باعث این بی حسی در پای چپ اش شده باشد مصرف قرص هایش را قطع کرده است. فشار خون او هم ۷ روی ۵ برای آخرین بار ثبت شده است که نشان از افت شدید فشار خون دارد.”

حبیب ساسانیان که مبتلا به تشنج (صرع) است، مجبور به مصرف داروی ضد تشنج کاربامازپین است که با توجه به خودداری وی از استفاده از داروی مورد اشاره، احتمال تشنج وی افزایش خواهد یافت.

پس از چند تعویق در جلسات دادرسی سرانجام ۲۶ تیرماه سال جاری، جلسه رسیدگی به اتهامات شش متهم پرونده “گروه گامو” در شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز بدون حضور حبیب ساسانیان برگزار شد.

هر چند شنیده هایی از صدور احکام وجود دارد با اینحال تا زمان تنظیم این گزارش ابلاغ حکم رسمی به متهمان پرونده صورت نگرفته است.

منبع نزدیک به خانواده ساسانیان در پایان سخنان خود تاکید کرد: ” حبیب ساسانیان متاهل و دارای دو فرزند ۱۱ و ۱۵ ساله است که در پی بازداشت وی، وضعیت زندگی این خانواده در نبود پدر، نابسامان شده است و همچنین مشکلاتی از جمله مشکلات مالی را برای آنان به وجود آورده است؛ این خانواده که اجاره نشین هستند، تامین هزینه های رفت و آمد به زندان برایشان دشوار است.”

این زندانی ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ همراه پنج فعال ترک (آذری) دیگر به نامهای مهدی جوادزاده، حمید ثقفی، بابک آوند، اسماعیل افخمی و یونس رحیمی، در شهر اردبیل بازداشت شد. اتهامات این زندانی سیاسی، “تشکیل گروه (گروهک) گامو، رهبری و هدایت گروه (گروهک) گامو، عضویت در (گروهک) گامو، جاسوسی برای کشورهای بیگانه، کپی برداری از اطلاعات محرمانه سپاه پاسداران، ارسال اطلاعات محرمانه سپاه پاسداران به کشورهای بیگانه” عنوان شده است. در اوایل تیرماه سال گذشته رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی این فعالان را “اعضای باند ۶ نفره جاسوسی گامو” معرفی کرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.