دادگاه پیمان عارف

شنبه, 2ام دی, 1391
اندازه قلم متن

arefpeymani

صبح امروز سومین جلسه دادگاه پیمان عارف، روزنامه نگار و فعال سابق دانشجویی جهت رسیدگی به شکایت بهرام رشته احمدی، معاون امنیت دادستان تهران و رییس دادسرای اوین از او مبنی بر “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” در شعبه ۱۱۷۲ دادگاه عمومی جزایی تهران تشکیل گردید.

در این جلسه محاکمه که پیمان عارف به همراه وکیلش گیتی پورفاضل حضور یافته بود، بهرام رشته احمدی مجددا علیرغم دستور قاضی حسین زاده مبنی بر الزام به حضور او در دادگاه از حضور استنکاف نموده ولی اقدام به اعزام مجید دهلوی از وکلای مرکز مشاوران دادگستری (وابسته به قوه قضائیه) به عنوان وکیل خود نموده بود.

جلسه محاکمه پس از تشکیل و رسمیت یافتن، مجید دهلوی به طرح شکایت موکل خود بهرام رشته احمدی نمود که در پاسخ عارف دفاعیات خود را ابراز نمود.

گیتی پورفاضل نیز با تاکید بر سوء استفاده معاون امنیت دادستان تهران از قدرت قضایی اش برای به اصطلاح ادب نمودن پیمان عارف به دلیل مصاحبه های افشاگرانه اش پس از اجرای غیرقانونی حکم شلاق درباره او ، بر برابری شهروندان در برابر قانون تاکید نمود و اعتراض شدید خود را نسبت به عدم تمکین رشته احمدی به دستور الزام به حضورش در دادگاه اعلام نمود.

در ادامه با توجه به عدم دفاع موثر و آگاهی کافی وکیل رشته احمدی نسبت به پرونده و دفاعیات موثر پیمان عارف و گیتی پورفاضل، قاضی حسین زاده اعلام نمود که ضمن ختم جلسه دادگاه، برای آخرین بار رسیدگی را برای روز ۴ بهمن تجدید مینماید تا باردیگر و برای آخرین بار به معاون امنیت دادستان فرصت حضور و دفاع از شکایتش داده شود.

قاضی حسین زاده همچنین تاکید نمود که با استماع سخنان وکیل رشته احمدی و دفاعیات پیمان عارف و وکیلش به نظر او نه تنها هیچگونه فعل مجرمانه ای از ناحیه عارف صورت نگرفته و اساسا نشر اکاذیب رخ نداده است، بلکه دادستان تهران باید معاون خاطی خود و ماموران مجرم به لحاظ سوء استفاده از قدرت قضایی خویش را مورد تعقیب کیفری قرار دهد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.