صدا و نور سالن کنسرت “لیان” را به دلیل تشویق‌های مخاطبان قطع ‌کردند

شنبه, 14ام مرداد, 1396
اندازه قلم متن


محسن شریفیان: یک شب اجرا در سالن نمایشگاه بین‌المللی ۷۵ میلیون تومان هزینه دارد

کنسرت شب گذشته گروه “لیان” در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران درحالی برگزار شد که در بخش‌های پایانی این اجرا، به دلیل تشویق‌های مخاطبان، مسئولان نور و صدای سالن را قطع کردند.

محسن شریفیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب گفت: من به دست‌اندرکاران سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران بسیار احترام می‌گذارم و معتقدم بچه‌های خوب و زحمتکشی هستند؛ اما نمی‌دانم کجای کار گره خورده است که چنین برخوردهایی با هنرمندان می‌شود و به دلیل تشویق‌های مخاطبان برق و صدای سالن را قطع می‌کنند؟ این دومین مرتبه است که در این سالن کنسرت برگزار می‌کنم و دچار مشکل می‌شوم.

سرپرست گروه لیان در ادامه افزود: ما تنها گروه بومی ایران هستیم که در این سالن اجراهایی را برگزار می‌کنیم. کنسرت ما به هر حال با سایر اجراها تفاوت‌های بسیاری دارد و از آنجا که من در جنوب ایران ممنوع‌الاجرا هستم بسیاری از مخاطبانمان از جنوب کشور برای دیدن کنسرت‌هایمان به تهران می‌آیند.

وی همچنین عنوان کرد: کنسرت شب گذشته ما در سالن میلاد نمایشگاه با تاخیر آغاز شد و مقصر هم ما نبودیم چون قبل از ما یک گروه دیگر در این سالن اجرا داشت. زمانی که مردم از اجرای گروه لیان هیجان‌زده بودند و با شور و شوق تشویق می‌کردند مسئولان برق و صدای سالن را قطع کردند و برخی از دست‌اندرکاران سالن هم گفته‌اند که حاضران در سالن بیش از حد در حال تشویق کردن و دست زدن بودند. به هر حال کنسرت با عواطف و احساسات مخاطبان گره‌خورده است و هیچ جای دنیا چنین رفتاری با این موضوعات نمی‌شود.

این موزیسین گفت: برخی‌ هم می‌گفتند چون ساعت از ۱۲ گذشته برق و صدا را قطع کرده‌اند؛ حتی اگر کمی هم از ساعت ۱۲ گذشته باشد نباید این بی‌احترامی به تماشاگر صورت بگیرد و برق سالن را در حین اجرا قطع کنند.

شریفیان گفت: این برخوردها در حالی صورت می‌گیرد که مبالغ بسیار هنگفتی برای برگزاری کنسرت‌ها دریافت می‌کنند. ما برای اجرای یک شب در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران که دو سئانس کنسرت می‌شود ۷۵ میلیون تومان هزینه پرداخت کرده‌ایم که گران‌ترین سالن‌های اروپا هم چنین اجاره‌ای نمی‌گیرند.

این نوازنده نی‌انبان افزود: این‌گونه برخوردها در جایی که یک فعالیت فرهنگی هنری در آن برگزار می‌شود اصلا مناسب نیست. ضمن اینکه با توجه به تمام نواقصی که این سالن دارد اما تمام هزینه را کامل پرداخت کرده‌ایم و انتظار رفتار مناسب‌تری که در شان مردم باشد را داریم. ما هزینه‌های دیگری مانند هزینه‌ای که می‌بایست به نیروی انتظامی پرداخت می‌شد را نیز داده‌ایم و من واقعا شرمنده‌ام که برای تامین این هزینه‌ها مخاطبانم بایستی بلیت‌های ۱۳۰ یا ۱۱۰ هزار تومانی تهیه کنند. برنامه کنسرت با احساسات و عواطف و تقاضاهای مخاطبان برای اجرای یکی دو قطعه بیشتر گره خورده است. کجای دنیا با چنین موضوعی اینگونه برخورد می‌کنند؟

وی همچنین گفت: به هر حال موسیقی و اجرای کنسرت در همه جای دنیا مختصاتی دارد که با عواطف مخاطبان گره خورده است و اصلا درست نیست به خاطر چند دقیقه طولانی‌تر شدن کنسرت برق سالن و صدای میکروفن‌ها را قطع کنند.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.