گزارشی از آخرین وضعیت یوسف عمادی؛ پایان سه هفته محرومیت

یکشنبه, 22ام مرداد, 1396
اندازه قلم متن

یوسف عمادی، از متهمان سایت “برگ موزیک” که به دلیل همکاری در تولید و توزیع موسیقی «غیر مجاز» زندانی شده، پس از حدود سه هفته نگهداری در بند قرنطینه زندان که با محرومیت از تماس و ارتباط با خانواده و وکیل همراه بود سرانجام به بند عمومی بازگردانده شد. این زندانی در مدت اخیر با پرونده جدیدی تحت عنوان “توهین به ماموران” روبرو شده، در سایه نگهداری بلند مدت در محیط نامناسب بند قرنطینه دچار کاهش وزن و ضعف جسمانی شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یوسف عمادی زندانی که بخاطر فعالیت در عرصه موسیقی در زندان اوین تحمل کیفر حبس می کند سرانجام پس از حدود سه هفته تحمل شرایط نامناسب قرنطینه زندان اوین به بند سابق خود بازگردانده شد.

آقای عمادی اوایل مردادماه در پی پافشاری بر اجرای اصل تفکیک جرایم و درخواست رسیدگی پزشکی به توهین به ماموران متهم شد و بدون رعایت اصول قانونی و آیین نامه سازمان زندانها به محل قرنطینه که مکانی برای نگهداری کوتاه مدت زندانیان تازه وارد و عاری از شرایط تحمل حبس طولانی است تبعید به مثابه تنبیه شد.

فشار بر یوسف عمادی به اینجا ختم نشد و تمامی ارتباطات او حتی با وکلای خود بدستور رئیس زندان قطع شد. اعتراضات این زندانی راه به جایی نبرد و در تمام سه هفته اخیر خانواده او در نگرانی و بی خبری از سرنوشت وی به سر بردند.

پس از حدود سه هفته حضور در محیط نامناسب بند قرنطینه و تحمل قطع ارتباطات، این زندانی در شرایطی که وضع سلامتی اش رو به تحلیل رفته بود روز جاری به اندرزگاه ۷، محل سابق نگهداری منتقل شد.

یوسف عمادی آهنگساز، به همراه مهدی و حسین رجبیان، در تاریخ ۱۳ مهرماه ۱۳۹۲ در دفتر کارشان در ارتباط با راه اندازی یک وبسایت تولید و توزیع موسیقی به نام «برگ موزیک» بازداشت شدند و بیش از دو ماه در سلول انفرادی بند دو– الف سپاه پاسداران تحت بازجویی بودند. هر کدام از آنها به قید وثیقه تا زمان صدور رای از زندان آزاد شدند.

آقای عمادی به همراه برادران رجبیان در اردبیهشت ماه ۱۳۹۴ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام به شش سال زندان و پرداخت جریمه نقدی ۲۰ میلیون تومانی محکوم شد. این حکم در اسفند ماه ۱۳۹۴ در دادگاه تجدید نظر در شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب به سه سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی تغییر کرد و جریمه نقدی عینا تایید شد. آنها نزدیک به سه ماه پس از صدور حکم دادگاه تجدید نظر برای اجرای حکم به زندان فراخوانده شدند. مهدی و حسین رجبیان پس از دریافت احضاریه ای برای اجرای حکم، روز ۱۵ خرداد ماه ۱۳۹۵ خود را به زندان اوین معرفی کردند و در اردیبهشت ۱۳۹۶ آزاد شدند اما یوسف عمادی که هم‌پرونده آنان بود همچنان در زندان مانده است.

منبع مطلع به کمپین گفت یوسف عمادی به اتهام ارتباط با رسانه‌ها در دوران زندان نیز به «تبلیغ علیه نظام» متهم شده و پرونده‌اش در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب در انتظار رسیدگی است.

یوسف عمادی در حالی در سه هفته گذشته از ملاقات محروم بوده که آیین نامه سازمان زندان‌ها ملاقات با بستگان را به عنوان یک حق برای زندانی به رسمیت شناخته است. تبصره ماده ۱۸۸ این قانون گفته است «برنامه ملاقات عمومی باید به گونه‌ای تنظیم شود که هر محکوم دست‌کم هفته‌ای یکبار ملاقات داشته باشد و مدت آن کمتر از ۲۰ دقیقه نباشد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.