سرنوشت رازآلود سید جمال سید موسوی در زندان رجایی شهرکرج

شنبه, 4ام شهریور, 1396
اندازه قلم متن

سیدجمال سیدموسوی، زندانی سنی مذهب محکوم به اعدام از روز ۲۵ مردادماه به نقطه نامعلومی منتقل شده است. در مدت سپری شده تنها برای چند ساعت در روز سه شنبه مورخ ۳۱ مردادماه روئیت شده که به خانواده خود اطلاع داده در این مدت در انتظار اجرای حکم اعدام در سلول انفرادی به سر برده است. پس از حضور کوتاه مدت در بند، مجدد این زندانی به بهانه های واهی از سالن خود خارج شده و تا امروز هیچ خبری از سرنوشت او به دست نیامده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سید جمال سید موسوی روز ۲۵ مردادماه بدون اینکه تقاضایی ارائه کرده باشد یا زمینه مشخص پزشکی داشته باشد به بهانه واهی اعزام به بیمارستان به خارج از بند محل نگهداری خود منتقل شد.

در حالی که رئیس زندان مدعی بود این زندانی به دلیل مشکلات تنفسی و آسم به بیمارستان خارج از زندان منتقل شده است خانواده او روز دوشنبه در زندان رجایی شهر کرج در حالی که این زندانی در وضعیت بد جسمی به سر می برد اجازه دیدار کوتاه مدت او را پیدا کردند.

سه شنبه، مورخ ۳۱ مردادماه این زندانی برای ساعاتی به بند سابق خود بازگشت در حالی که بر اثر نگهداری یک هفته ای در سلول انفرادی همراه با دستبند و پابند و زنجیر دستها و پاهای او دچار بریدگی و خونریزی شده بود.

این زندانی گفت که برای اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی منتقل شده بود و در این مدت نیز در همان محل در انتظار اجرای حکم به سر برده بود.

تنها ساعاتی بعد، این زندانی مجددا به بهانه دیدار با رییس زندان از محل نگهداری خود توسط نگهابانان زندان خارج و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

از روز ۳۱ مرداد که این زندانی برای آخرین بار روئیت شد تا زمان تنظیم این گزارش هیچ اطلاعی از سرنوشت سید جمال سید موسوی به دست نیامده است.

خانواده او در گفتگو با گزارشگر هرانا گفتند از سرنوشت فرزند خود بی خبر هستند و تلاش های آنان برای کسب اطلاعی از سرنوشت آقای موسوی راه به جایی نبرده است.

سحرگاه چهارشنبه مورخ ۱ شهریورماه دو زندانی در زندان رجایی شهر کرج اعدام شدند و یک زندانی به بند خود بازگشت. به غیر از هویت “صادق غلامی” که یکی از افراد اعدام شده بود. کماکان هویت دو زندانی دیگر در دست بررسی است.

لازم به یادآوری است آقای سید موسوی در سال ۱۳۸۷ دستگیر و به اتهام “محاربه” از طریق ارتباط با گروههای سلفی در سال ۱۳۸۸ به اعدام محکوم شد.

مصداق محاربه برای این زندانی بر اساس دوستی با فردی به نام شورش مهدی خانی بود که پیش از او بازداشت و به انجام اقدام مسلحانه متهم شده بود.

به گفته سید جمال موسوی “در هیچیک از مراحل دادرسی اسنادی دال بر مشارکت وی در فعالیت های مهدی خانی ارائه نشده بود. حتی اقراری نیز موجود نیست.”

هرانا در رابطه با شورش مهدی خانی گزارش کرده بود، این زندانی از سوی شعبه‌ی ۱ دادگاه انقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی بابایی به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد و حکم وی از سوی شعبه‌ی چهار تجدید نظر استان کردستان نیز تایید شد.

حکم شورش مهدی خانی قرار بود در روز ۱۵ اسفند اجرا شود ولی به دلایل نامعلوم تا تاریخ ۸ مرداد اجرای حکم عقب انداخته شد و نهایتا وی در روز پنج‌شنبه، ۸ مردادماه ۱۳۸۸ در زندان سنندج اعدام شد.

سید جمال سید موسوی اهل شهر سنندج، روز چهارشنبه مورخ ۲۳ تیرماه ۱۳۹۵، از زندان سنندج به زندان رجایی شهر کرج تبعید شده بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.