پیام به کنگره جهانی آی. یو. اف (فدراسیون اتحادیه های کارگری بخشهای صنایع کشاورزی، موادغذایی، هتلداری، رستوران، توزیع موادغذایی و تنباکو) از سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه

پنجشنبه, 9ام شهریور, 1396
اندازه قلم متن

ایران ۵ شهریور۱۳۹۶برابر با۲۷ اگوست

دوستان و همکاران عزیز

درودهای گرم و پیام همبستگی ما به مناسبت ٢٧ امین کنگرۀ جهانی آی. یو. اف، از تاریخ ٢٩ آگوست تا ١ سپتامبر ٢٠١٧ در شهر ژنو را بپذیرید. کنگرۀ بسیار موفقی را برای پیشبرد منفعت کارگران و تشکلات کارگری در سراسر جهان آرزومندیم. می دانیم که باید در کنار هم ایستاد تا حملات کارفرمایان، شرکت های سرمایه داری و دولت ها به حقوق و دستاوردهای کارگران را به عقب برانیم.

متأسفانه ما به عنوان یک تشکل عضو آی. یو. اف. نمی توانیم در این گردهمائی مهم با شما باشیم. همان طور که بسیاری از شما ممکن است مطلع باشید به دلیل محدودیت های زیادی که به ما تحمیل شده، از جمله جو امنیتی بالا در کشور، ما نمی توانیم به عنوان نمایندگان سندیکا آزادانه فعالیت و یا سفر داشته باشیم. از زمان راه انداری سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، اعضای هیأت مدیره و فعالین سندیکا و بسیاری از کارگران هفت تپه هدف آزار و اذیت و پیگردهای قانونی قرار گرفته اند. در هفته های اخیر شاهد اقدامات سرکوبگرانه علیه ده ها تن از کارگران نیشکر هفت تپه و تشدید فشار بر سندیکا بوده ایم. از جمله بیش از ۶٠ نفر کارگر نیشکر هفت تپه در روزهای اخیر به دلیل شرکت در اعتصاب و به اتهام «تحریک کارگران» دادگاهی شده اند. همچنین شعبۀ اجرای احکام دادگاه انقلاب اندیمشک در تاریخ ٢۴ آگوست ٢٠١٧ طی ابلاغیه ای به آقای علی نجاتی، عضو هیإت مدیره سندیکا، از او خواسته است که در ظرف پنج روز خود را برای اجرای حکم زندان آماده کند در غیر این صورت بازداشت خواهد شد. علی نجاتی به اتهامات واهی به ۶ ماه حبس محکوم شده است و در گذشته نیز بارها دستگیر و زندانی شده بود و این حکم علیرغم بیماری قلبی ایشان و تجویز پزشکان مبنی بر عدم حضور در محیط های استرس زا صادر شده است.

طی گزارش های رسیده ده ها تن از کارگران نیشکر ممکن است بزودی به دلیل شرکت در اعتصابات اخیر دادگاهی شوند. همچنین اعضای دیگری از اعضای هیأت مدیره سندیکا به دادگاه احضار شده اند. این اعتصابات به دلیل پرداخت نشدن دستمزد و مزایای کارگران شاغل و بازنشستگان نیشکر هفت تپه و در اعتراض به روند خصوصی سازی شرکت به وقوع پیوستند. خصوصی سازی شرکت از جمله موجب شده است که کارگران امنیت شغلی خود را از دست بدهند، دستمزدهایشان با تأخیر پرداخت شود و نیروهای انتظامی در محیط کار مستقر گردند. متأسفانه در بخش های دیگر کارگری نیز شرایط مشابهی حاکم است. سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوس رانی تهران و حومه نیز به طور دائم مورد اذیت و آزار قرار می گیرد. هم اینک آقای رضا شهابی عضو هیأت مدیره این سندیکا از تاریح ٩ آگوست ٢٠١٧ در زندان رجائی شهر در اعتصاب غذا به سر می برد.

ما از نمایندگان منتخب در ٢٧ امین کنگرۀ جهانی آی. یو. اف. درخواست می کنیم که نقض مستمر حقوق کارگران در ایران و بازداشت و اذیت و آزار کارگران نیشکر هفت تپه را محکوم کنند. اقدامات فوری شما از جمله تصویب یک قطعنامه اضطراری در این کنگره بسیار سودمند خواهد بود.

ازهمۀ شما بسیار سپاسگزاریم و برایتان آرزوی موفقیت و پیروزی داریم.

در همبستگی:

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه ایران، ۵ شهریور ١٣٩۶ برابر با ٢٧ آگوست ٢٠١٧


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.